شورای-امنیت-ملی-در-مورد-اوضاع-امنیتی-بدخشان-تصمیم-اتخاذ-میکند

رئیس اجرائیه کشور در نشست فوق العاده، وضعیت امنیتی و مشکلات مردم ولایت بدخشان را به بررسی گرفت و قرار است پس از آمدن عبدالله مشکلات امنیتی آن ولایت با شورای امنیت ملی در میان گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه کشور در سفرش به بدخشان در یک نشست فو‌ق‌العاده اوضاع امنیتی و مشکلات باشنده‌گان این ولایت را به بررسی گرفت.

در این نشست، مقام‌های محلی، نماینده‌گان بدخشان در شورای ملی و شورای ولایتی، بزرگان و جوانان این ولایت خواسته‌های‌شان را در زمینه‌های مختلف به صورت مستقیم با وزرای کابینه و مسوولین ارشد امنتیتی مطرح کردند.

سپس، دکتور عبدالله عبدالله با ابراز خرسندی از آغاز کار شاهراه بهارک - اشکاشم گفت که این پروژۀ بزرگ ملی بخشی از تعهدات حکومت افغانستان و مهمترین خواست باشنده‌گان این ولایت بود که عملی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت که بازپس‌گیری ولسوالی زیباک و شکست بزرگترین عملیات طالبان یک دستاورد کلان برای نیروهای امنیتی است که مردم و حکومت قدردان آن می‌باشند.

دوکتور عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت: آرزوی دشمنی با هیچ‌کس را نداریم؛ ولی هرکسی با مردم افغانستان دشمنی کند در برابر آن قاطعانه ایستاد می‌شویم. تعریف دوست و دشمن در نزد حکومت وحدت ملی واضح و روشن شده است.

رییس اجراییه کشور یادآوری کرد: به رییس ستاد ارتش وظیفه سپرده‌ایم که در جریان این سفر ولایتی یک گزارش دقیق امنیتی را تهیه کند تا در شورای امنیت برای حل آن بحث و تصمیم گرفته شود. او اطمینان داد که حکومت وحدت ملی اراده جدی بر گسترش ساحه امنیتی و سرکوب دشمن دارد.

از جانب دیگر رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مورد تحقق خواسته‌های باشنده‌گان ولایت بدخشان به شماری از وزرای کابینه وظیفه سپرد که مسایل مطرح شده را به صورت جدی دنبال نموده و در صورت ضرورت برای حل آن برنامه‌های خویش را به جلسات شورای وزیران و کابینه مطرح سازند.

او همچنان به نصرالله ارسلایی رییس دارلانشای شورای وزیران وظیفه سپرد که خواسته‌های باشنده‌گان ولایت بدخشان را به صورت جدی و پیگیر دنبال کند و از پیشرفت کارها گزارش دهد.

دکتور عبدالله عبدالله به باشنده‌گان ولایت بدخشان اطمینان داد که رهبری حکومت وحدت ملی نسبت به مشکلات شما احساس مسوولیت می‌کند.

رییس اجراییه کشور تروریستان را فریب‌خورده‌گان بیگانه‌گان خواند و اظهار داشت که شمار زیادی از جنگجویان طالبان و تروریستان فریب تفسیرهای غلط و افراطی دیگران را خورده‌اند. آن‌هایی‌که می‌خواهند از دین برای تحقق مقاصد سیاسی‌شان استفادۀ ابزاری کنند.

در اخیر رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به باشنده‌گان ولایت بدخشان وعده سپرد که در زمینه‌های تامین امنیت ولسوالی‌های ناامن، تأمین تجهیزات نظامی، افزایش نیروهای امنیتی، تقویت پولیس محلی، سرمایه‌گذاری در عرصه‌های صحت و معارف توجه لازم را مبذول می‌دارد.

شورای امنیت ملی در مورد اوضاع امنیتی بدخشان تصمیم اتخاذ میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد