شورای-امنیت-ملی-طالبان-برای-رهایی-زندانیان-شان-باید-ضمانت-بدهند

دفتر سخن‌گوی شورای امنیت ملی اعلام نموده که موضع حکومت افغانستان در مورد رهایی زندانیان طالب تغییر نکرده و طالبان باید ضمانت کنند که زندانیان رهاشده‌ی شان دوباره به صفوف جنگ بر نمی‌گردند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، دفتر سخن‌گوی شورای امنیت ملی امروز (پنج‌شنبه، 29 حوت) در تویتی گفته است: «موقف ما (حکومت افغانستان) در مورد رهایی زندانیان گروه طالبان تغییری نکرده است.»

آقای فیصل بر رهایی مشروط گروه طالبان تأکید کرده، افزوده است که این گروه باید به کشتار مردم افغانستان پایان بدهد. او همچنان گفته که طالبان باید ضمانت کنند که زندانیان رهاشده‌ی این گروه دوباره به صفوف جنگ بر نمی‌گردند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان دیروز (چهارشنبه، 28 حوت) در رشته‌تویتی گفته بود که تیم‌های تخنیکی دولت افغانستان و گروه طالبان می‌توانند باهم کار کنند و برای رهایی فوری زندانیان روی مراحل تخنیکی تمرکز کنند.

خلیل‌زاد افزوده بود که خودش در نخستین ملاقات نمایندگان دولت افغانستان و طالبان اشتراک خواهد کرد.

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان همچنان گفته بود که این کشور مایل است تا رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان براساس توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان به‌گونه‌ی فوری صورت گیرد.

توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان در تاریخ دهم حوت به امضا رسید. در این توافق‌نامه آزادی زندانیان گروه طالبان مطرح شده است. طالبان نیز بر آزادی زندانیان به‌عنوان پیش‌شرطی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تأکید دارند.

این درحالی است که براساس توافق‌نامه، قرار بود مذاکرات بین‌الافغانی در بیستم حوت آغاز شود،‌ اما اختلافات روی رهایی زندانیان آغاز این مذاکرات را به تأخیر انداخته و معلوم نیست که چه زمانی آغاز خواهد شد.

شورای امنیت ملی: طالبان برای رهایی زندانیان شان باید ضمانت بدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد