شورای-امنیت،-استراتیژی-ملی-صلح-و-مصالحه-را-ارزیابی-کرد

شورای امنیت ملی استراتیژی ملی صلح و مصالحه را که از سوی شورای عالی صلح تدوین گردید، بررسی نمود، تا در راستای تحقق آن اقدام شود.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام امروز در ارگ دایر گردید.

در شروع جلسه، استراتیژی ملی صلح و مصالحه جمهوری اسلامی افغانستان که بر روی سطوح سیاسی و استراتیژیک، تحقق اهداف اساسی صلح پرورانه، تعریف مجدد و شناسایی میکانیزم واضح تطبیق پروسه صلح، ریفورم و اصلاح ساختارها و تشکیلات، تقویت هرچه بیشتر نقش زنان و جامعه مدنی در پروسه صلح، تقویت میکانیزم های حساب دهی و تأمین شفافیت، نظارت، اعتبار و مؤثریت تمرکز دارد، مورد بحث قرار گرفت.

این استراتیژی بر بنیاد تجارب و دروس آموخته شده از گذشته و شرایط امروزی به هدف انجام مذاکرات سیاسی، ایجاد اجماع ملی و زمینه سازی تهیه پلان ملی صلح و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح جهت تحقق صلح پایدار در کشور تدوین گردیده است.

شورای امنیت ملی با ابراز امتنان از شورای عالی صلح کشور در راستای تدوین این استراتیژی،  بر تداوم پروسه صلح بین الافغانی در چارچوب میکانیزم های شفاف و مؤثر و سهم گیری فعال تمام اقشار جامعه بویژه زنان و جامعه مدنی، تأکید نمود.

بر علاوه از تمام مردم صلح پرور افغانستان خواسته شد تا همگام با شورای عالی صلح در راستای تحقق مقاصد اساسی این استراتیژی که همانا تحقق صلح عادلانه و پایدار، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح و شگوفایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و بهره مندی مردم از حقوق شان در کشور میباشد، تلاش ورزند.

شورای امنیت ملی بعد از بحث های همه جانبه و بررسی پیشینه فعالیت های شورای عالی صلح و برنامه های آینده آن هدایت لازم را در رابطه صادر نموده و قرار شد تا با توجه به بحث های جلسه، استراتیژی ملی صلح و مصالحه جمهوری اسلامی افغانستان به جلسه بعدی شورای امنیت ملی ارایه گردد.

شورای امنیت، استراتیژی ملی صلح و مصالحه را ارزیابی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد