شورای-رهبری-جمعیت-اسلامی،-تفاهم-نور-با-حکومت-را-نمی-پذیرد

شورای رهبری جمعیت می‌گویند که گماشته شدن والی بلخ و سهم جمعیت در حکومت وحدت ملی بخشی از خواست‌هایی جمعیت اسلامی بودندکه پس از پذیرفته شدن خواست‌های اصلی جمعیت باید عملی می‌شدند.

به گزارش افغان نیوزبه نقل از سایت طلوع: منابعی درشورای رهبری جمعیت اسلامی می‌گویند که این شورا در تفاهم میان عطا محمد نور و حکومت دخیل نبوده است و این تفاهم برای شان پذیرفتنی نیست.

این منابع می‌افزایند که عطا محمد نور و ریاست جمهوری تنها درباره جانشین والی بلخ، فرمانده پولیس و چند وزارت و سفارت به تفاهم رسیده‌اند، درحالی که هیئت گفتگو کنندۀ جمعیت اسلامی خواست‌های کلان‌تری داشت.

درهمین حال عطا محمد نور می‌گوید که تمامی خواست‌های جمعیت از سوی حکومت پذیرفته شده‌اند.

سر انجام پس از سه ماه کشمکش میان کابل و بلخ ،آقای نور اعلام کرد که حکومت تمامی خواست‌های جمعیت اسلامی را پذیرفته است، اما منابعی در شورای رهبری جمعیت اسلامی می‌گویند که عطا محمد نور و ریاست جمهوری تنها روی جانشین والی بلخ، و گماشته شدن چند چهره در کابینۀ حکومت وحدت ملی موافقت کرده‌اند،  در حالی که سهم دادن به احزاب سیاسی در انتخابات مجلس نماینده‌گان، برگزاری لویه جرگه قانون اساسی و توزیع شناس‌نامه‌های برقی بر بنیاد قانون توشیح شده که خواست‌های اصلی  هیئت گفت‌وگو کنندۀ جمعیت اسلامی‌است، پذیرفته نشده‌اند.

شورای رهبری جمعیت اسلامی، تفاهم نور با حکومت را نمی پذیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد