شورای-عالی-دولت-با-اهداف-شخصی-ناکام-می‌ماند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح‌الدین ربانی در پیوند به تشکیل شورای عالی دولت می‌گوید که تجربه ایجاد چنین نهاد از سوی حکومت ناکام بوده؛ زیرا ریشه در اهداف گروهی و شخصی دارد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالفتاح احمدزی، سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به آژانس افغان نیوز گفت؛ تلاش‌های حکومت در پیوند به ایجاد نهادهای چون شورای عالی ناشی از اهداف سیاسی، گروهی و شخصی بوده که در پشت صحنه‌ صورت می‌گیرد. 

وی تصریح می‌کند: چارچوب، ساختار و هدف هر نهاد باید مشخص باشد. بنابراین، شواری عالی دولت باید صلاحیت تصمیم‌گیری داشته باشد، نه این‌که تنها یک مرجع نمایشی و مشورتی باشد. 

آقای احمدزی در مورد ترکیب شورای عالی دولت می‌گوید که اعضای این شورا باید از میان رهبران جریان‌ها و احزاب سیاسی باشند تا با توجه به وضعیت حساس کنونی افغانستان به ویژه پس از خروج نظامیان خارجی و گفتگوهای صلح در مورد مسائل کلان ملی، قدرت تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری داشته باشند. 

احمدزی می‌گوید: " برخی اعضا نیز از این لحاظ مهم است که تصمیم‌گیری در یک جمع بزرگ و نامتناسب، از لحاظ جایگاه و پایگاه ملی نیز غیر عملی و ناممکن است". 

این درحالی است که قرار بود، روز دوشنبه، نخستین نشست شورای عالی دولت دایر شود؛ اما این نشست به دلیل ادامه جنجال‌ها بر سر تشکیل و صلاحیت این شورا تدویر نگردید. 

رهبری حکومت بر مشورتی بودن شورای عالی دولت تاکید دارد؛ اما رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی می‌گویند که این شورا باید صلاحیت تصمیم گیری داشته باشد و نه تنها نقش مشورتی و نمایشی.

شورای عالی دولت با اهداف شخصی ناکام می‌ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد