شورای-عالی-صلح-از-مذاکره-با-طالبان-در-قطر-و-عربستان-اظهار-بی-خبری-کرد

شورای عالی صلح از مذاکره دولت افغانستان با طالبان در قطر ابراز بی خبری میکند و مذاکره هیئت طالبان با دولت افغانستان که قرار است در شهر جده عربستان برگزار شود نیز با این شورا در میان گذاشته نشده است.

به گزارش افغان خبر: روزنامه گاردین چندی پیش خبر مذاکرات پنهانی صلح  دولت افغانستان با گروه طالبان در قطر را به نشر رساند، به تازگی رادیو آزادی نیز گفته که قرار است تا آخر این هفته هیئت طالبان در عربستان سعودی با دولت افغانستان و شورای عالی صلح مذاکره کند.

اماعبدالخبیر اوچقون معاون شورای عالی صلح در صحبت با آژانس افغان خبر از جریان این مذاکرات ابراز بی خبری کرد.

وی گفت که صلح با مخالفان مسلح مسئولیت شورای عالی صلح است که به صورت مستقلانه عمل میکند و اگر این مذاکرات انجام شده باشد، تاکنون با این شورا در میان گذاشته نشده است.

وی همچنان در مورد سفر هیئت طالبان به عربستان گفت:" تاکنون مذاکره طالبان با دولت در شهر جده عربستان نیز با شورای عالی صلح در میان گذاشته نشده و این شورا در مورد این مذاکره آگاهی ندارد".

اوچقون تصریح کرد که شورای عالی صلح از هر اقدام صلح طلبانه در کشور حمایت میکند، اما مذاکرات صلح باید در هماهنگی با این شورا  انجام شود.

وی مذاکرات پنهانی را غیر قابل قبول میداند و میگوید که این مذاکرات روند صلح را نزد مردم بی اعتبار میسازد و سوال های را به بار میاورد.

اما معاون شورای عالی صلح بیان داشت که بر اساس برنامه های این شورا در آینده نزدیک گفتگو های صلح میان طالبان و دولت افغانستان در داخل و خارج کشور آغاز خواهد شد.

در حال حاضر شورای عالی صلح روی تشکیل کمیته و اجرایی شدن مفاد توافقنامه صلح با حزب اسلامی کار میکند.

اوچقون همچنان گفت که 90درصد کار برنامه استراتیژی 5 ساله این شورا تکمیل شده است؛ قرار است به زودی این برنامه به اجرا گذاشته شود.

شورای عالی صلح از مذاکره با طالبان در قطر و عربستان اظهار بی خبری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد