شورای-عالی-صلح-حاضرست-با-طالبان-صلح-کند

مسئولان شورای عالی صلح می‌گویند: این شورا از آمادگی کامل برای صلح برخوردار است و حاضر است با هر شرایط با طالبان مذاکره و صلح نماید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد کریم جلیلی، رئیس شورا عالی صلح امروز (چهارشنبه 15 قووس) در یک برنامه خبری در کابل گفت: شورای عالی صلح در گذشته کارکرد بسیار ضعیف داشت اما در حال حاضر این شورا فعال است و آمادگی مذاکره با طالبان را دارد.

آقای خلیلی گفت: افغانستان امروز اشد ضرورت به صلح دارد و برای تحقق صلح باید کشورهای منطقه و مردم افغانستان با این شورا همکاری کنند و اگر نه صلح بین دولت و طالبان تحقق پیدا کرده نمیتواند. او افزود: شورای عالی صلح با گروه طالبان صلح می‌کند نه با گروه‌های تروریستی مانند داعش و غیره.

آقای خلیلی بیان داشت: اعمال که گروه داعش در افغانستان مرتکب میشوند، اعمال تروریستی اند و هیچ گونه جایگاه اسلامی و مشروعیت ندارد. کشور اندوزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی میتواند افغانستان را در راستای تحقق صلح بین دولت و طلبان همکاری کند.

این مقام شورا عالی صلح گفت: دولت اندونزی آمادگی هر گونه همکاری با دولت افغانستان در زمینه تحقق صلح دارد و این یک گام مثبت برای ملت و دولت افغانستان حساب میشود.

آقای خلیلی گفت: تغییرات مثبت به شورای عالی صلح آمده است و تمام دفاتر ولایتی این شورا فعال شده اند و با یک هماهنگی کامل فعالیت دارند. او افزود: شورای عالی صلح میخواهد با مشوره مردم پروسه صلح را به پیش ببرند.

او گفت: شورای عالی صلح با تمام احزاب سیاسی از جمله حزب اسلامی، جمعیت اسلامی، شورای حراست و ثبات و شورای عالی جهادی گفتگو کرده است که چگونه صلح بین مخالفین و دولت تحقق پیدا کند.

از سوی دیگر محمداکرم خپلواک، رییس دارالانشای شورای عالی صلح گفت: این شورا با آمادگی مذاکره با هر گونه شراط طالبان را دارد و بدون هیچ گونه پیش شرط.

آقای خپلواک بیان داشت: صلح باید از مکاتب افغانستان شروع گردد و باید به فرزندان این کشور درس صلح پروری داده شوند نه خشونت و تفرقه.

هئیت بیست نفره از شورای عالی صلح به دعوت رئیس جمهور اندونزی به این کشور رفته بود که دولت اندونزی اعلام آمادگی هر گونه همکاری با دولت افغانستان را اعلام داشت است.

شورای عالی صلح حاضرست با طالبان صلح کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد