شورای-عالی-صلح-زنان-و-جوانان-نقش-برجسته-در-روند-صلح-دارند

محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح می‌گوید: ۶۰ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که بدون حضور این قشر روند صلح موفق بوده نمی‌تواند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح امروز (سه شنبه 26 جدی) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: روند صلح بدون حضور جوانان و زنان موفق شده نمی‌تواند و این نهاد تلاش می‌کند که در این روند ملی جوانان حضور پر رنگ داشته باشند.

آقای خلیلی گفت: شورای عالی صلح در 6 ماه گذشته مشکلات داخلی این شورا را برطرف ساخته است و اکنون از آمادگی بالا برای مذاکرات صلح برخوردار است. او افزود: اجماع بین المللی برای تحقق صلح بین دولت و مخالفین دولت افغانستان شکل گرفته است.

رئیس شورای عالی صلح بیان داشت: کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که باید صلح در افغانستان تحقق پیدا کند و برای کمک به این پروسه ملی افغانستان آمادگی دارند. او افزود: تحقق صلح برای مردم افغانستان حیاتی است و مردم دیگر از جنگ و خون‌ریزی خسته شده اند.

آقای خلیلی تاکید کرد: بدون حضور زنان و جوانان تحقق پروسه صلح، غیر ممکن است و شورای عالی صلح تمام تلاش خود را می‌کند تا حضور این قشر عظیم جامعه را در این نهاد پر رنگ سازد.

خلیلی افزود: فعالان مدنی کسانی هستند که هیچ گونه وابستگی سیاسی به گروه ها و احزاب ندارد و این قشر میتواند نقش موثر در پروسه صلح بازی کند.

از سوی دیگر محمد اکرم خپلواک رئیس دارالانشای شورای عالی صلح  در این برنامه گفت: شورای عالی صلح در 6 ماه گذشته به 26 ولایت کشور سفر کرده است و با بزرگان قومی و سران جهادی در رابطه به پروسه صلح گفتگو کرده است که خواست همه مردم افغانستان تحقق صلح و پایان جنگ است. او افزود: مردم افغانستان از پروسه صلح بین الافغانی حمایت می‌کنند و آماده اند در راستای تحقق صلح هر گونه همکاری با شورای عالی صلح انجام دهند.

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح  از گروه طالبان نیز خواست که یک هیئت با صلاحیت را معرفی کند تا روند صلح آغاز گردد و شورای عالی صلح در نقطه افغانستان که گروه طالبان بخواهد آمادگی مذاکره با این گروه را دارد.

پروسه صلح افغانستان با اینکه سالانه حدود دو صد میلیون دالر هزینه میکند اما تاکنون دست آورد قابل ملاحظه نداشته است.

شورای عالی صلح: زنان و جوانان نقش برجسته در روند صلح دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد