شورای-عالی-صلح-نگران-نباشیم،-فرصت-باقیست

معاون شورای عالی صلح در پیوند به واکنش طالبان گفته است که اگر طالبان علاقمندی به صلح ندارد، به آنان ارتباط می گیرد، اما نباید پیش از وقت نگران باشیم.

به گزارش افغان نیوز: حکومت افغانستان دو روز قبل یک بستۀ پیشنهادی را برای آغاز گفتگوهای صلح با طالبان، اعلام کرد، اما هنوز گروه طالبان به این پیشنهادات حکومت افغانستان مستقیماْ پاسخ نداده است. اما گزارش های وجود دارد که این گروه بسته ی پیشنهادی را غیر منطقی خوانده است.

حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح، به صدای امریکا گفته است که اگر طالبان علاقمندی به صلح ندارد، به آنان ارتباط می گیرد. اما به گفتۀ خانم سرابی " نباید پیش از وقت نگران باشیم."

وی افزوده که از طرح صلح حکومت افغانستان، جامعه جهانی حمایت کرده و این برای طالبان "بهترین فرصت" است که با این پیشنهاد به جنگ نقطۀ پایان گذاشته شود.

بانو سرابی گفت"اگر طالبان تمایلی به صلح نداشته باشند، کار خودشان است بخاطر اینکه برای شان پیشنهاد شده، مردم افغانستان صلح می‌خواهند، اینها در صورتی که در مقابل مردم افغانستان قرار می‌گیرند، نمی‌خواهند صلح کنند، آن (موضع) خودشان است؛ اما ما در هر مسأله بسیار ناامید هم نباشیم، هنوز بسیار زود است که بگویم این مسأله قابل نگرانی است".

هرچند برخی از تحلیلگران سیاسی باور دارند که در طرح جدید حکومت افغانستان برای صلح، مسایلی مدنظر گرفته شده است که برای طالبان اهمیت دارد و در گذشته به آن توجه نشده بود.

شورای عالی صلح: نگران نباشیم، فرصت باقیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد