شورای-عالی-صلح-پس-از-هفت-ماه-به-اهمیت-صلح-پی-بردیم

محمد کریم خلیلی در کنفرانس ملی مشورتی صلح اظهار داشته است که ما درطول هفت ماه دیدار با جریان های مختلف سیاسی، فرهنگی و مدنی به این نتیجه رسیده ایم که صلح یک ضرورت جدی است.

به گزارش افغان نیوز: در این کنفرانس، محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح ، گفت که ما درطول هفت ماه دیدارهای با نخبگان، حلقات سیاسی، مجموعه‌های فرهنگی و مدنی، خواهران و زنان کشور و با همه نهادهای که در راستای صلح کار می‌کنند و همچنان رسانهها و همه مردم خود در مرکزولایات داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که صلح یک ضرورت جدی در کشور است و خاتمه ‌دادن به جنگ یکی از آرزوهای مردم ما می‌باشد.

 وی تصریح کرد که جنگ راه حل نیست و صلح یگانه آرزوی است که کشور را از این وضعیت بیرون کرده می‌تواند.

آقای خلیلی گفت که ما از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که عزتمندانه در راستای دفع و طرد حملات تحمیلی را که از بیرون سازماندهی می‌شوند و از عزت و ناموس افغانستان پاسداری می‌کنند، سپاس‌گذاری می‌نمائیم.

در این کنفرانس، جنرال فقیر عسکر و ضیاالدین واثق به نمایندگی از سایر بزرگان، گزارش کتبی کنفرانس ملی مشورتی صلح را به رئیس‌جمهور غنی اهدا کردند.

همچنان قطعنامۀ کنفرانس ملی مشورتی صلح با بزرگان قومی، جهادی و نمایندگان شورا‌های ولایتی از سوی حلیمه صدف و رحمان قادری قرائت گردید.

در یک بخش این قطعنامه آمده است: زمان آن فرارسیده است که با قوت و عزم مردمی از صلح حمایت کنیم و عملاً در پروسه صلح سهم بگیریم. نمایندگان منتخب مردم و شورای های ولایتی می‌توانند بخاطر قطع جنگ، میان طرفین نقش ارزشمندی را ایفا نمایند.

در این قطع‌نامه از رهبری حکومت افغانستان تقاضا شده است تا درحفظ تمامیت ارضی و آوردن صلح به تقویت نیروهای امنیتی کشور توجه جدی نماید و اجازه ندهند که نیروهای امنیتی و دفاعی مورد مداخله سیاسی قرار گیرند.

شورای عالی صلح: پس از هفت ماه به اهمیت صلح پی بردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد