شورای-عالی-صلح-گفتگو-با-طالبان-آغاز-می-شود

معاون شورای عالی صلح گفته است که به احتمال زیاد مذاکرات صلح به اشتراک طالبان، حکومت افغانستان و نماینده‌های امریکا در آینده نزدیک آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح به رادیو آزادی گفته است که براساس نشانه‌ها و علایم، ما در آستانه یک تحول بسیار بزرگ قرار داریم و به احتمال قوی در آینده‌های بسیار نزدیک مذاکرات سه جانبه به اشتراک طالبان، افغانستان و نماینده‌های ایالات متحدۀ امریکا شروع خواهد شد و این مذاکره منجر به تأمین صلح و ثبات دایمی در افغانستان و منطقه می شود.

وی افزود؛ یکی از امیدواری ها برای تحقق صلح این است که یک اجماع ملی در سطح افغانستان وجود دارد و آتش‌بس را نیز تجربه کردیم کلیپ‌های را که ما از طالبان دیدیم اکثریت‌شان از جنگ خسته‌اند. فکر می‌کنم که پاکستان هم به‌طور کافی تحت فشار قرار دارد و علاقه مندی ایالات متحدۀ امریکا به سهم‌گیری در شروع مذاکرات بین دولت اسلامی افغانستان و طالبان همه‌گی نشان دهنده این است که ما یک اجماع ملی و یک اجماع منطقه‌ای و در عین حال یک اجماع بین‌المللی داریم.

به اساس گزارش‌ها، الیس ولز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی روز چهارشنبه هفته گذشته گفت که برای کمک به روند صلح با طالبان یک گروه کاری از سوی امریکا ایجاد شده‌است.

در همین حال شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز به رادیو آزادی گفت: فرصت‌های بیشتری برای صلح به وجود آمده و چیزی‌ بسیار مهم این است که قبلاً تمام فرضیه‌ها بر این بود که فرماندهان طالبان آماده‌گی برای صلح ندارند، اما دیده شد که آنها در سه روز آتش‌بس به شهر‌ها آمدند و هموطنان شان را در آغوش گرفتند که خودش یک خسته‌گی در جنگ را نشان می دهد.

ریاست جمهوری افغانستان و شورای عالی صلح این کشور در حالی به آغاز گفتگوهای صلح خوشبین اند که طالبان مسلح پس از ختم آتش‌بس سه روزه شان، حملات خود را در ولایت‌های مختلف تشدید بخشیده‌اند.

شورای عالی صلح: گفتگو با طالبان آغاز می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد