شورای-علما-از-پروسۀ-ثبت‌نام-رای‌دهنده‌گان-حمایت-کرد

رییس و اعضای شورای سراسری علمای افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی، ضمن محکوم‌نمودن حملات تروریستی، از مردم خواستند تا در روند ثبت‌نام انتخابات اشتراک ورزند.

به گزارش افغان نیوز: در قطعنامه تصریح‌شده‌است که شورای سراسری علما، حملات انتحاری و انفجاری که از جانب دشمنان افغانستان در کابل و سایر ولایات کشور انجام شده و باعث شهادت هموطنان ما به‌شمول خبرنگاران گردیده است را محکوم‌ نموده و آنرا خلاف موازین اسلامی و انسانی می‌داند.

هم‌چنان اضافه گردیده که دشمنان مردم افغانستان، عملیاتی را تحت نام خندق اعلام نموده‌اند درحالی‌که غزوه خندق در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقابل مشرکین صورت گرفته‌است. دشمنان افغانستان تحت نام خندق، کشتن و قتل عام مسلمانان به‌شمول موی‌سفیدان، زنان، جوانان و اطفال را مناسبت می‌دهند، در حالی‌که این خلاف دساتیر دین مقدس اسلام می‌باشد.

شورای سراسری علما طی این اعلامیه از حکومت می‌خواهد تا تدابیر جدی و موثرتر را برای مبارزه با فساد با درنظرداشت اصل شرعی مکافات و مجازات روی‌دست گیرد.

این شورا همچنان انتخابات را با مطابق به احکام دین مقدس اسلام خواند و انتخاب‌نمودن افراد مسلمان، متدین، متعهد و دلسوز را یک وجیبۀ دینی و امانت بزرگ دانسته‌است.

سپس، رئیس‌جمهور محمداشرف غنی گفت: هر باری‌که با شما ملاقات می‌کنم، ارادۀ من برای خدمت‌گزاری به مردم و وطنم محکم تر می‌شود و رهنمایی شما برای من اصل است، شما فخر و عزت ما هستید.

شورای علما از پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان حمایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد