شورای-نامزدان-ریاست-جمهوری-به-غنی-هشدار-داد

شورای نامزدان ریاست جمهوری هشدار داد که اگر اشرف غنی بر ادامه کارش به عنوان سرپرست حکومت پافشاری نماید، بعد از اول جوزا، دست به اقدامات سراسری و مدنی خواهد زد.

به گزارش افغان نیوز: شورای نامزدان ریاست جمهوری، امروز سه شنبه( 24 ثور) طی یک نشست مطبوعاتی از اشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور خواست تا بعد از اول جوزا از این سمت استعفا داده و بیش از این افغانستان را به چالش مواجه نسازد.

حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این موضوع گفت که دوره حکومت آقای غنی تمام است و هیچ کسی نمی تواند خلاف خواست های مردم حکومت اش را به زور تحمیل کند.

آقای اتمر هشدار داد که حکومت غاضب به هیچ عنوان مورد حمایت مردم نبوده و اگر رییس جمهور غنی بخواهد بر ادامه کارش به عنوان سرپرست پافشاری نماید، بعد از اول جوزا، شورای نامزدان ریاست جمهوری دست به اقدامات سراسری و مدنی خواهد زد.

این کاندیداتور ریاست جمهوری آینده می افزایند که حکومت فعلی مانع اصلی سد راه آمدن صلح در افغانستان می باشد و می خواهد از پروسه صلح به سود خویش استفاده کرده و کشور را با فریب کاری به بحران بکشاند.

حنیف اتمر یاد آور شد که جامعه جهانی در آوردن این حکومت سهیم بوده بنابراین برای کنار زدن غنی از این حکومت ناکام نیز باید مشوره گیری صورت گیرد تا اشرف غنی بدون هیچ مشکلی، چوکی ریاست جمهوری را برای سرپرست دیگری که ازمیان احزاب، سیاسیون، فعالان مدنی و سایر نهاد ها انتخاب می شوند، وازگذار نماید.

از سوی هم احمد ولی مسعود نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری بر کناره گیری غنی از عنوان ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود که اشرف غنی فرصت 6 ماه سرپرستی را بخاطر آبادی کشور خواسته است اما کسی که در 4 - 5 سال نتواند مشکلات را حل کند، در 6 ماه هم نمی تواند.

آقای مسعود علاوه نمود؛ در هیچ قانونی نیامده که یک نفر در عین زمان هم رئیس جمهور باشد هم نامزد ریاست جمهوری و هم از تمام امتیازات و صلاحیت های حکومتی برخوردار باشد.

محمد شهاب حکیمی یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: دوام کار سران حکومت وحدت ملی بعد از اول جوزا در تضاد با ماده 61 قانون اساسی افغانستان است و کشور را به بحران مواجه میکند.
حکیمی تاکید کرد: اگر سران حکومت وحدت ملی به خواست 11 نامزد انتخابات ریاست جمهوری توجه نکنند و به کار غیر قانونی خود ادامه دهند مسئولیت هر اتفاق به دوش خود انها می باشند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه می کند که غنی با حیله گری های مختلف دوره کار ریاست جمهوریش را تمدید کرده است که این خود از موانع اصلی صلح پنداشته می شود.

در همین حال عبدالطیف پدرام نامزد دیگر ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت؛ تلاش های صلح که بزرگترین آن جرگه مشورتی صلح بود بی نتیجه شد؛ زیرا هدف از آن تنها کمپاین انتخاباتی اشرف غنی بود. از سوی هم، پول های زیادی از کشورهای بیرونی وارد افغاانستان شد اما هیچ یک از کارهای خدماتی برای مردم صورت نگرفت.

شورای نامزدان ریاست جمهوری به غنی هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد