شورای-کویته-در-صدد-صلح-با-حکومت-افغانستان

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه کندهار می‎گوید؛ حدود شصت عضو شورای کویته پاکستان حاضر شده‎اند تا با حکومت افغانستان آشتی کنند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار در یک نشست در این ولایت می‌گوید که حدود 60 تن از فرماندهان ارشد طالبان در شورای کویته برای پیوستن به صلح با حکومت به توافق رسیده‌اند.

وی افزده است؛ این طالبان همراه با خانوادههای شان به ولایت کندهار منتقل خواهند شد که در میان این افراد چهرههای مهم طالبان نیز شامل هستند.

قوماندان امنیه کندهار در ادامه اضافه کرد که این رهبران طالبان بدون آگاهی شورای کویته در نتیجه تلاشهای آنها از جنگ دست کشیدهاند. وی ابراز امیدواری کرد که حکومتهای عربستان سعودی و امارات متحده عرب آنها را در این بخش، کمک و همکاری کنند.

عبدالرازق گفت: " طالبان میخواهند آزاد و صلح آمیز زندهگی کنند. ما امیدوار هستیم که آنها کاندیدان خود را در انتخابات ولسی جرگه و شورایهای ولسوالیها معرفی کنند. آنها به طور منظم با ما در یک جامعه به حیث ملت افغان میپیوندند. این پروسه خیلی عالی ادامه دارد."

وی در ارتباط به مداخله کشورهای خارجی به شمول روسیه و ایران در پروسه صلح افغانستان ابراز نگرانی کرده، گفت، این کشورها بنام کمک در پروسه صلح نفع بر میدارند.

به گفته‌ی او، اعضای شورای کویته پس از تلاش‌های بزرگان قومی و خارجی‌ها به صلح با حکومت تمایل یافته‌اند. با این حال، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با سلام‌وطندار این موضوع را رد کرد.

شورای عالی صلح تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

شورای کویته در صدد صلح با حکومت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد