شکست-مذاکرات-صلح-و-چرخه-دوامدار-جنگ-در-کشور

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در پیوند به حمله تروریستی بر دانشگاه کابل اعلام نموده که موج جدیدی از خشونت و حمله بر غیرنظامیان از سوی طالبان و دیگر گروه های تروریستی می تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ در کشور باشد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که دشمنان کور دل مردم افغانستان در ادامه حملات تروریستی و سازمان دهی شده، این بار بر دانشگاه کابل، قلب تپنده دانش و دانایی کشور حمله کردند و  صفحه دیگری بر جنایات شان افزودند.

در اعلامیه آمده که ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی، برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای زخمیان از درگاه خداوند بزرگ صحت و سلامتی مجدد استدعا داریم.

آقای دانش در این اعلامیه از تدبیر و اقدام به موقع نیروهای سرفراز امنیتی که به زودترین فرصت ممکن دست به کار شده و جان صد ها تن از اساتید و دانشجویان را  نجات دادند، قدردانی نموده است.

دانش افزوده است که مردم عزتمند افغانستان نیک می دانند که یگانه ضامن واقعی برای حفظ امنیت و آبادانی کشور، توسعه و تکثیر دانایی و آگاهی جمعی است و به همین دلیل است که دشمنان ما، مراکز علم و دانش را هدف گرفته اند تا با خلق وحشت و هراس، مانع استقبال مردم از کسب دانش و دانایی شوند.

معاون دوم ریاست جمهوی گفت: یقین دارم که دشمن هرگز به این هدف شوم خود نخواهد رسید و مردمی که برای کسب دانش و دانایی مسیر شان را برگزیده اند، هرگز از این راه برنخواهند گشت.

به گفته وی: با آنکه تلاش برای مذاکرات صلح با حمایت و همکاری جامعه بین المللی در دوحه قطر جریان دارد، اما موج جدیدی از خشونت و حمله بر غیرنظامیان در گوشه و کنار کشور از سوی گروه طالبان و دیگر گروه های تروریستی می تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ و ناامنی در کشور باشد.

سرور دانش اطمینان داده که حکومت با ایجاد انسجام مستحکم میان مردم و نیروهای امنیتی، تاختم هرنوع دهشت و وحشت مسئولانه مبارزه می کند و دشمنان افغانستان را از تحقق نقشه های پلید شان برای همیشه ناامید خواهد ساخت.

این درحالی است که در نتیجه حمله مهاجمان مسلح روز دوشنبه 2 نوامبر بالای دانشگاه کابل بیش از 20 نفر کشته شدند و 40 تن دیگر زخم برداشتند.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اعتراف کرد که حمله بر پوهنتون کابل برای ما یک ناکامی استخباراتی و فاجعه انسانی است.

شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد