صادرات-محصولات-داخلی-در-سال-جاری-درصد-افزایش-یافته-است

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع از افزایش سی درصدی صادرات محصولات داخلی خبر می دهد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عضویت اتاق تجارت بین المللی، ایجاد خط آهن بین افغانستان و چین و تعهد بیش از 1.5 میلیارد دالر برای سرمایه گذاری در کشور، ازجمله مواردی است که مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع امروز (شنبه 21 حوت) در یک نشست خبری در کابل عنوان کرد.

قوقندی تصریح کرد : وزارت تجارت و صنایع در سال جاری با وجود مشکلات فراوان دست آورد های خوبی دراین عرصه داشته است. 

وی با بیان این که سکتور خصوصی متعهد به سرمایه گذاری بیش از 1.5 میلیارد دالر دربخش های مختلف گردیده است ، خاطر نشان کرد: با این مبلغ سرمایه گذاری زمینه کار برای هزارها جوان کشور فراهم خواهد شد.

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع بیان داشت؛ تجارت افغانستان درسال‌ های گذشته همواره آسیب پذیر بوده است و دلیل ان هم متکی بودن افغانستان به یک کشور عنوان می دارد. او افزود؛ در سال جاری وزارت تجارت و صنایع توانسته است که تجارت افغانستان را با چندین کشور از جمله ایران، ازبکستان و چین برقرار نماید.

سخنگویی وزارت تجارت و صنایع ؛ برگزاری 26 نمایشگاه اقتصادی ، طرح استراتژی ملی صادرات و ایجاد مرکز حل منازعات مسائل تجاری را از جمله دست آورد های این وزاتخانه عنوان داشته ، تصریح کرد: وزارت تجارت و صنایع به سلسله همین دست آورد ها در سال جاری 9 هزار جریب زمین در پنج شهرک صنعتی کشور به صورت رایگان برای صنعت کاران قالین توزیع خواهد نمود..

قوقندی در رابطه به افتتاح خط آهن چین اضافه کرد: در گذشته انتقال اجناس از خارج به داخل افغانستان مدت 90 روز طول میکشید اما با افتتاح خط آهن این مدت به 9 روز کاهش یافته است.

صادرات محصولات داخلی در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد