صال

معاون اول

به گزار ش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(4، عقرب) در سلسه نشست « شش و نیم صبح» گفته است که در مورد حملات راکتی توسط طالبان داعشی بالای شهر کابل تحقیقات ادامه دارد و در روز های آینده جزئیات آن را نشر خواهیم  کرد.

وی می‌گوید: طی دو روز گذشته سیزده نفر از اعضای گروه طالبان که نظر به مصلحت گاه گاه دستار داعش را به سر می‌کنند، دستگیر گردیده اند . من به بخش مطبوعاتی هدایت داده ام که جزییات را در اختیار مردم قرار بدهند.

صالح مدعی است که چند تن از این دستگیر شده‌ها در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل بصورت مستقیم دخیل بوده اند. همچنان از تلاش های ریاست امنیت ملی کابل بخاطر جلوگیری از انداخت راکت و خنثا سازی بمب در ساحه پغمان ابراز سپاس می نمایم.

معاون نخست ریاست جمهوی گفت: براساس وعده‌های قبلی، پوشش محل به محل کابل آغاز گردیده اما از ناکامی‌ها و افسرده گی مردم عزیز ما چشم پوشی نمی‌کنم.

به گفته صالح؛ متاسفانه جنگ شدت گرفته است و روش غلط و اشتباه آمیز مذاکرات در دوسال گذشته با طالبان تروریست در دوحه باعث شد که این گروه به جای فکر کردن به صلح، صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد.

بنابراین، بخاطر مهار این وضعیت، چنانچه شاهد هستید؛ دست به کار شده ایم و همکاری مردم راه رسیده به پیروزی را ساده می سازد. چنانچه درجلسه امروز، از یک وکیل گذر که با اطلاع به موقع از یک انفجار جلوگیری نمود، سپاس گذاری حضوری صورت گرفت. همچنان از چند پولیس قهرمان که در روز های اخیر توانسته بودند دستاوردهای داشته باشند نیز قدردانی صورت گرفت.

آقای صالح همچنان  تصریح نموده که اکنون از اعترافات طالبان داعشی بر می آید که یک قسمت اختطاف های شهری را آنها انجام داده  و از پول حاصله عملیات های خود را تمویل می نمایند. وقتی دوسیه حمله به پوهنتون کابل به محکمه ارجاع شد شما جزییات یک بخش را بدست خواهید آورد.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی روز گذشته اعلام نمود که نیروهای امنیتی با حدود ۲۰ گروه تروریستی جنگ می‌کنند که چتر حفاظتی آن‌ها گروه طالبان است.

از سوی هم، گزارش‌ها می‌رسانند که بن‌بست پیش آمده در مذاکرات صلح دوحه شکسته ‌است و هیئت‌های مذاکره کنندۀ حکومت و طالبان به توافق‌ دست یافته‌اند.


پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد