صالح-باج-دهی-کشور-ها-را-به-طالبان-متوقف-می‌کنیم

معاون اول ریاست جمهور تاکید داشت که در سیاست خارجی ما تنوع ایجاد شده است؛ بنابراین از طریق دیپلوماسی فعال، باج دهی شماری از کشور ها را به طالبان، به حداقل می رسانیم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور، عصر دیروز در مراسمی که به منظور معرفی محمد حنیف اتمر به‌حیث سرپرست و نامزد وزیر وزارت خارجه دایر گردیده بود، ضمن عرض تبریکی به اتمر، از تصمیم رئیس جمهور غنی حمایت نمود.

وی افزود که پس از نشست بن، سیاست خارجی افغانستان یک سوژه یی و متمرکز بر مبارزه با تروریزم بود، اما حالا در سیاست خارجی ما تنوع ایجاد شده است به چند سوژه یی مبدل گردیده است.

آقای صالح گفت که ما می خواهیم تا در سیاست خارجی روابط جدید ایجاد نمائیم و با تمثیل قدرت و وحدت داخلی، انتباه بیرونی را که گویا دستگاه دولت از همه نمایندگی نمی کند، از بین ببریم.

معاون اول ریاست جمهور تصریح نمود که از طریق دیپلوماسی فعال، باج دهی شماری از کشور ها را به طالبان، به حداقل می رسانیم.

صالح گفت که شماری از افراد و اشخاص هنوز هم مشتاق و منتظر تکرار نشست بن هستند، اما باید این را درک کنند که این دهه نود نیست، افغانستان تغییر کرده است و رئیس جهمهور با ۲۶ قشر اجتماعی کشور به صورت دوامدار در تماس است. بنابراین، دیپلوماسی فعال و تحکیم بنیاد وزارت امور خارجه یکی از اهداف بزرگ ما می باشد.

در همین حال، آقای آقای اتمر تصریح کرد، کسی که به مردم سالاری و پروسه انتخابات در کشور زیان می رساند، نزد ملت و تاریخ مسئول خواهد بود. از همکاران سیاسی خود می خواهم تا بخاطر منافع علیا کشور و مشارکت ملی به صدای رئیس جمهور لبیک بگویند.

این درحالی است که آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی یک بار دیگر هشدار داد که اگر یک حکومت همه‌شمول و حساب ده در افغانستان ایجاد نشود، امریکا و سایر شرکاى بین المللى کمک کننده، مناسبات عادى با افغانستان نخواهند داشت.

صالح: باج دهی کشور ها را به طالبان متوقف می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد