صالح-باداران-طالب-طرفدار-نظام-ملانصرالدین-هستند

معاون اول ریاست می‌گوید که وجدان طالب باید از ریختن خون مردم بی‌گناه بلرزد و بپوسد؛ زیرا باداران این گروه در پی ایجاد نظام ملانصرالدین و وابسته به همسایه‌ها هستند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(۲۰، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ سه تن که بصورت مستقیم در ترور شهید یوسف رشید دخیل بودند، تثبیت و دو نفر شان دستگیر شدند.

وی افزود؛ یکی از قاتلان به بهانه درس خواندن خودش را همصنف پسر یوسف خان ساخته بود تا ازین طریق تمام برنامه را تکمیل نماید. تروریستان مربوط به گروه  کوچکی از طالبان هستند که زیر اسم مستعار مسلمیار در لوگر فعالیت دارند. 
صالح می‌گوید: وقتی اعترافات قاتلین را دیدم با خود گفتم "خدایا! همین چند ت آدم  که هیچ بوی از انسانیت نمی برند و با این سر و صورت ابلیس گونه  توانستند یک شخصیت ما را بگیرند". امید است که پس از تکمیل دوسیه، این قاتلین نیز اعدام گردند.

صالح می‌گوید: طالب اگر وجدان طالب داشته باشد، باید از ریختن خون فعالان مدنی بلرزد و بپوسد. این نوع وجدان قابل احیا و بازسازی نیست. ریختن خون ناحق فرجامش دامن گیر قاتل و رسوایی آن در دنیا و مجازات در آخرت است. 
به گفته وی؛ هدف گیری پیلوت‌ها یکی از برنامه‌های استراتیژیک باداران طالب است که میخواهند افغانستان داشته‌های استراتیژیک نداشته باشد  و همان نظام ملانصرالدین که از هر دید به همسایه مهتاج باشد بار دیگر ایجاد گردد؛ اما هیچگاه به این آرمان باطل نخواهند رسید. 

صالح تصریح نمود که هر از گاهی اعتراف یکی از تروریستان را با ملت شریک می سازیم تا باشد بدانند که اگر تلاش بی وقفه نیرو های امنیتی و دفاعی کشور نباشد، طالب و حامیانش میخواهند کشور را دوزخ بسازند. 
این در حالی است که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که قرار است دور دوم گفتگوهای صلح با نمایندگان طالبان امروز در قطر آغاز شود.

صالح: باداران طالب طرفدار نظام ملانصرالدین هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد