صالح-بعضی‌ها-اصرار-دارند-تروریستان-را-دنبال-نکنم

معاون اول ریاست جمهوری رضایت مردم را از جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی کابل ۵۳ درصد خوانده و می‌گوید: صدا هایی را در اختیار داریم که می‌گویند: «به لحاظ خدا پشت طالب و تروریست را ایلا بتین. این نیمه نمانین‌هاست که بیخ ما را می‌کند.»

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز دو شنبه(3، قوس) به سلسله  جلسه‌های شش و نیم صبح، در صفحه فسبوک اش نوشته است که در ارتباط به حمله راکتی بالای کابل هنوز دستاورد قابل لمس و شریک سازی با ملت خود نداریم؛ اما پرونده پوهنتون کابل هفته آینده به محکمه سپرده خواهد شد و من تمام پرونده یا دوسیه را  بدون سانسور در خدمت مردم قرار خواهم داد.

صالح می‌گوید: بخش هایی از منطقه ارغندی که ملتهب شده بود، تصفیه گردید. همچنان حد اقل چهارده بمب بزرگ که هریک میتوانست فاجعه ای را در شهر کابل ایجاد نماید کشف و خنثا گردید. در عین حال، امنیت ملی در بیست و چهار ساعت گذشته هفت دستگیری مهم داشتند که فردا برای شما افراد دستگیر شده را معرفی خواهیم نمود. اینها طالب و طالبان داعشی اند.

وی افزوده است که پولیس با افتخار کابل دیروز دستاورد های چشم گیر در قسمت دستگیری دزد ها، پیدا کردن موتر های دزدیده شده و جلوگیری از سرقت داشتند. اما در عین حال در بیست و چهار ساعت گذشته کابل گواه دو حادثه سرقت موتر، دو ماین مقناطیسی و جرایم کوچک دیگر بوده است.

آقای صالح  گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته رضایت از جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی کابل ۵۳ درصد؛ انتقاد و منفی گویی ۳۶ درصد و ۶ درصد نیز رکیک گویی ودشنام بوده است. 

معاون  اول ریاست جمهوری تصریح نمود که رکیک گویان کتگوری های مختلف دارند. آنهایی که بی برنامه دشنام میدهند و گاهی هم هویت مشخص ندارند مهم نیست. شماری  از سرکرده های  حلقه جرم که ساحه برایشان تنگ و تنگتر شده است از مجرا های مختلف دست به تخریب جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی میزنند که در یک فرصت مناسب دلیل آن‌را برای ملت واضح تر خواهیم ساخت.

صالح گفت: صدا هایی را در اختیار داریم که می‌گویند: «به لحاظ خدا پشت طالب و تروریست را ایلا بتین. اینی شش و نیمه نمانین که بیخ ما را میکنه – این نوع اسناد و صدا ها را عنقریب با مدنظرداشت جنبه های مختلف آن در اختیار ملت قرار خواهیم داد».

وی همچنان از تمام شخصیت های سیاسی و مقامات دولتی  خواهش نموده که در کار پولیس – امنیت ملی – سارنوالی و دیگر نهاد های دولتی  با استفاده از محافظین خویش مداخله نکنند.

معاون اول ریاست جمهوری مدعی است که دو نفر از وکلای محترم  بخاطر رهایی موتر های بی اسناد بالای آمر حوزه پنجم پولیس فشار آورده بودند. اگر این وکلا بار دوم در تطبیق قانون مزاحمت ایجاد نمایند، صدایشان را نشر خواهیم نمود. 

صالح: بعضی‌ها اصرار دارند تروریستان را دنبال نکنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد