صالح-به-آوارگان-جنگ-امکانات-را-از-شما-دریغ-نمی‌کنیم

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که دولت با تمام امکانات و بسیج منابع بین المللی از آوارگان جنگ پشتیبانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۱۹، اسد) در برگه‌ فیس‌بوک‌اش نوشته است که «بخاطر رسیده‌گی به درد و رنج هم‌وطنان آواره و بیجا شده‌ی ما که از ظلم، وحشت، قتل عام، تجاوز به عفت و ناموس، عدم حرمت به حریم خصوصی، باج گیری و انتقام کتلوی طالبان به شهر ها و به‌خصوص کابل پناه آورده اند، دست به کار هستیم.»

آقای صالح از احساس پاک شهریان کابل که هم اکنون دسترخوان شان را با مردم شریک ساخته اند، ابراز سپاس کرده است. 

معاون اول ریاست جمهوری وعده سپرد که از تمام امکانات دولتی و بسیج منابع بین المللی بخاطر رسیدگی بهتر و اساسی‌تر، دریغ نخواهیم کرد.

این درحالی است که غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، می‌گوید که به دنبال درگیری‌های ‏اخیر در ولایت‌های مختلف، حدود ۱۷ هزار خانواده به کابل آواره شده‌اند.

وی گفت: «ما تلاش می‌کنیم که برای ۱۰ هزار خانواده در کابل سرپناه مؤقتی ساخته ‏شود. هم از تأسیسات بی‌کار حکومتی استفاده می‌کنیم و هم از خیمه. از جامعه‌ی جهانی و ‏مؤسسات کمک‌کننده هم می‌خواهیم که در راستای رسیدگی به بی‌جا شدگان داخلی، هم‌کاری ‏کنند.»‏

جیلانی می‌افزاید که اکنون جنگ در ۲۵ ولایت کشور جریان دارد و تنها در دو ماه گذشته، ‏بیش‌تر از ۶۰ هزار خانواده‌ی بی‌جاشده در ولایت‌ها ثبت شده که از این میان، نزدیک ‏به ۵۳ هزار خانواده، کمک دریافت کرده‌اند.‎

صالح به آوارگان جنگ: امکانات را از شما دریغ نمی‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد