صالح-به-خلیل‌زاد-سند-ننگین-را-هرگز-امضا-نمی‌کنم

معاون اول ریاست جمهوری، طرح صلح تازه خلیل‌زاد را به شدت رد کرده و تاکید داشت که «ابداْ پای چنین سند ننگین امضا نخواهد کرد».

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز دو شنبه(۱۸، حوت) در مراسم سالگرد درگذشت مارشال قسیم فهیم در کابل ضمن مخالفت شدید با مفاد طرح اخیر زلمی خلیل‌زاد به رهبران افغانستان، گفت که «ابداْ پای چنین سند ننگین را امضا نخواهد کرد». 

آقای صالح درباره نامه هشدارآمیز وزیر خارجه امریکا به رییس جمهور غنی که در آن خواستار هماهنگی وی با دیگر رهبران سیاسی و تسریع رسیدن به توافق سیاسی با طالبان شده بود نیز گفت که این نامه، موضع حکومت افغانستان را تغییر نخواهد داد. 

در همین حال، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز درباره طرح ارائه شده از سوی آقای خلیل‌زاد گفت که دو روز پیش از سفر او به کابل، آن را دریافت کرده است.

از سوی هم، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، تاکید دارد که رسیدن به صلح پایدار یک هدف مقدس اما انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما اصل غیر قابل معامله است.

این درحالی است که به تازگی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا با ارسال نامه‌ای به اشرف غنی بر نقشه‌راه برای ایجاد یک حکومت جدید و همه‌شمول در افغانستان تأکید کرده است.

آقای بلینکن به رییس جمهور غنی همچنین نوشته که طرحی برای کاهش ۹۰ روزه خشونت‌ها در آستانه «عملیات بهاری طالبان» نیز از سوی آمریکا تدوین شده‌است.

صالح به خلیل‌زاد: سند ننگین را هرگز امضا نمی‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد