صالح-به-رحمانی-قانون-اساسی-باید-در-جیب-تان-باشد

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به انتقاد رئیس مجلس نمایندگان می‌گوید که قانون اساسی افغانستان را در کتابچه‌های جیبی چاپ نموده و برای برخی‌ها تحفه می‌دهم تا یک بار دیگر وظایف سه قوا برای‌شان واضح گردد.

به گزارش افغان نیوز: میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان روز (پنج‌شنبه، ۲۷ قوس) گفت که جلسات امرالله صالح تاکنون هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته و ناکام بوده‌است. بنابراین، حکومت باید بجای برگزاری این گونه جلسات، نیروهای امنیتی و کشفی کشور را تقویت کنند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز شنبه(29، قوس) به سلسله نشست‌های "شش‌نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که موقف‌گیری بعضی از اعضای ولسی جرگه جایگاه شان را در اذهان سخت صدمه میزند.

وی می‌افزاید: اینکه من چند بجه از خواب بلند می‌شوم، با کدام کارمند دولتی جلسه می‌گیرم، روی چه موضوعات بحث می‌کنم، کی به خانه ام برمی‌گردم هیچ ربطی به ولسی جرگه ندارد.

آقای صالح گفت: واقعا کمیدی و خنده‌آور است که کسی اعلامیه بدهد، چرا  امرالله صالح ساعت  شش و نیم صبح  جلسه دایر می‌کند. اکنون این جلسات در یازده ولایت دیگر نیز  دایر می‌گردد و امید است که در آنیده نزدیک در سی و چهار ولایت دایر گردد. بنابراین، اگر می‌خواهید موثریت این جلسات را سنجش نمایید به جامعه مراجعه نمایید و در عین حال ارقام جرایم را ببینید و آن‌را با گذشته مقایسه نمایید. 

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: آنهایی که به جلسه شش‌نیم صبح اتهام می‌بندند، در فقدان حقایق و ارقام حرف می‌زنند. بنابراین، قرار است قانون اساسی افغانستان را در کتابچه‌های جیبی چاپ نموده و  تحفه بدهم تا یک بار دیگر  وظایف سه قوا برای‌شان واضح گردد. زیرا تعیین وقت جلسات در صلاحیت خودم است و ربطی به  ولسی جرگه ندارد و قانون اساسی نیز درین مورد ساکت است.

به گفته صالح: حمایت از جلسات شش و نیم صبح از روز پنجشبنه تا اکنون ۶۶ درصد بوده که بیست درصد تقلیل را نشان میدهد. رکیک گویی نیز از یک درصد به دو درصد بالا رفته و بقیه انتقاد است و پیشنهاد.

این درحالی است که پیش از این نیز آقای رحمانی در واکنش به اظهارات امرالله صالح در مورد مجلس نمایندگان گفته‌بود که این پست تشریفاتی است و با تکیه به این پست نباید به مجلس اهانت کند.

صالح به رحمانی: قانون اساسی باید در جیب تان باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد