صالح-به-رسانه‌ها-خدا-کشته-را-قربانی-حساب-نکنید-

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: من وعده نکرده بودم که خودکشی های درون خانواده‌ها را صفر می سازم اما رسانه ها ضمن اینکه تعداد کشته شده‌ها را زیاد نشان میدهند، خدا کشته را نیز قربانی حساب می نمایند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(15، قوس) به سلسه نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که دریافت اجساد سه مرد و یک زن از داخل کانتینر بررسی و کسیکه آنها را قفل کرده و بعدا فراموش کرده بود درب را باز نماید، گرفتار گردید. 

وی همچنان می‌گوید: قاتل دکاندار در باغ قاضی شناسایی اما دستگیر نگردیده است. همچنان قضیه کشته شدن یک ورزش کار آنچه که بیان میشود‌،‌‌ نیست. از خانواده موصوف میخواهیم بخاطر دریافت سرنخ، اصل ماجرا را به پولیس بیان دارد.

صالح گفت: متاسفانه طی چهل و هشت ساعت گذشته در کابل، شش سرقت مسلحانه صورت گرفته که چهارتای آن سرقت موتر از نواحی هشت، پنجم و ششم است.  پولیس توانسته است تصویر نسبتا واضح از شبکه موتر دزدان داشته باشد اما هنوز به نقطه مطلوب که این شبکه را بصورت کل سرکوب نماییم نرسیده ایم.

آقای صالح می‌گوید: مطبوعات و رسانه ها تعداد کشته شده‌ها را زیاد نشان میدهند. به اصطلاح وطنی "خدا کشته را قربانی حساب می نمایند."  من وعده نکرده بودم که خودکشی های درون خانواده ها را صفر می سازیم؛ زیرا این کار را پیشرفته ترین کشورهای جهان نیز نمی‌توانند.

به گفته صالح؛ مسله اجساد درکانتینر یک بحث اخلاقی و فاجعه جنایی است اما کنترل آن ناممکن بود. بنابراین از مطبوعات میخواهیم که مسایل جنایی را درست گزارش بدهند و انصاف و تعادل گزارش دهی را رعایت نمایند.

معاون نخست ریاست جمهوری تصریح نمود که قضیه قتل یکی از قضات ولایت کابل در مربوطات حوزه هشتم مسله جدی است که در شناسایی و تثبیت قاتلین کار جریان دارد.

صالح می‌گوید که  سطح رضایت و حمایت از جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی کابل در چهل و هشت ساعت گذشته ۸۲.۵ درصد انتقادات ، ۱۶ درصد نظریات اصلاحی  و یک ونیم درصد رکیک گویی بوده که یک درصد افزایش را نشان میدهد.

این درحالی است که منسووبین پولیس کابل در چهار چوب میثاق امنیتی، روز پنج‌شنبه(13، قوس) ۹ مظنون را در پیوند به انجام جرم‌های جنائی از نقاط مختلف شهر بازداشت نمودند.

صالح به رسانه‌ها: خدا کشته را قربانی حساب نکنید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد