صالح-به-مردم؛-دولت-به-تنهایی-معجزه-نمی‌کند

معاون اول ریاست جمهوری خطاب به شهروندان می‌گوید که ما حرف حرف شما را جدی می‌گیریم و شما نیز مسوولیت مدنی – اجتماعی تان را انجام دهید؛ زیرا بدون کار متحدانه‌ای من و تو، معجزه ای ظهور نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهار شنبه(14، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است: هم میهنم؛ همه ای شما انتطار معجزه و ظهور مسیحا نفسی را دارید که مشکلات را حل سازد؛ اما معجزه ای ظهور نخواهد کرد و تنها کار متحدانه – جدی و صمیمانه ای من و توست که وضع را تغییر خواهد داد. 

وی خطاب به شهروندان می‌گوید: باید برای تان به عنوان دولت پاسخ بدهیم که آن‌را انجام میدهیم وهمیشه انجام خواهیم داد. انتقاد تان بالای دیده و آوردن اصلاحات و تغییرات از جانب ما نیز پدیده ای همیشه گی و بدون ایستایی خواهد بود.  اما باید از خود نیز بپرسید که آیا این خاک تنها از اراکین دولتی است و یا شهروند نیز مسوولیت هایی را دارد؟ 

آقای صالح تصریح نموده که ما حرف حرف شما را جدی می گیریم و چشم انتظار استیم که شما نیز مسوولیت مدنی – اجتماعی تان را انجام دهید. بیشتر مردم منتظر اند که مامور و یا منسوب دولت همانند محتسب آنها را وادار به رفتار مسوولانه سازد. پس بیایید در ترویج فرهنگ بلند همه یکسان دست به کار شویم.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده است که کار پولیس ترافیک در شهر کابل قناعت بخش نیست و برای تطبیق اوامر توانایی ندارند. بازهم برای چند روز محدود برایشان وقت داده شد.

همچنان کوچه مرغ ها برای عبور و مرور موتر ها باز می‌گردد ولی مدیریت کوچه را بخاطر اهمیت آن شاروالی در اختیار می‌داشته باشد.

به گفته صالح، در جلسه فیصله شده است که کار پوشش اطلاعاتی محله به محله باید حد اقل ده برابر سرعت یابد و طرح مشخص امنیت ملی و وزارت داخله مورد استماع قرار گفت. بسیار طرح معقول است و تنها در بخش تسریع آن هدایت صادر گردید.

صالح می‌گوید که تا دو سه روز دیگر طرح مدیریت تجمع و هجوم متقاضیان ویزه در مقابل سفارت پاکستان نهایی میشود. وعده خویش را عملی و نخواهیم گذاشت که مردم ما بخاطر نبود نظم در اخذ ویزه تحقیر گردند.

این درحالی است که پس از حمله بر بزرگ‌ترین نهاد تحصیلی کشور، دانشجویان و فعالان مدنی با نصب بنرهایی بر در و دیوار دانشگاه کابل، این حمله را به گروه طالبان نسبت دادند و افزودند که حکومت و مدیران نهادهای امنیتی نیز مقصر خون ریزی اند و باید ناکامی‌های شان را بپذیرند.

صالح به مردم؛ دولت به تنهایی معجزه نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد