صالح-به-ناکامی‌اش-در-برابر-تروریزم-اعتراف-کرد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که ما از کارکرد خود صد در صد رضایت نداریم؛ زیرا در مهار پدیده‌ی تروریزم مقروض مردم هستیم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۲۷، دلو) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته که سطح شکایت به هفته‌ای ده تا بیست مورد تقلیل یافته است.

وی می‌افزاید: کسانی که جلسات شش و نیم را پی‌گیری کرده‌اند به خاطر دارند که در اوایل، ما شاهد نزدیک به دو هزار شکایت به‌صورت روزانه از مردم خود راجع به تهدیداتی مانند اختطاف، دزدی مسلحانه، باج‌گیری، تقسیم شدن کابل بین مافیا که هر حوزه مافیای مشخص خود را داشت، مردم‌آزاری، موبایل دزدی، اوباشگری و تردد موترهای بی اسناد بودیم. 

به گفته صالح؛ با پیگیری مورد به مورد و حوصله مندانه، این ارقام حالا به هفته‌ای ده تا بیست مورد تقلیل یافته است؛ اما این بدین معنی نیست که ما از کارکرد خود صد در صد رضایت داریم؛ زیرا ما در مبحث تروریزم و مهار پدیده‌ی خشونت از جانب طالبان و همفکران شان مقروض مردم عزتمند خود هستیم. 
وی وعده سپرد که در این زمینه نیز تلاش ادامه دارد؛ ولی جرائم عادی کاهش قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده است. 

صالح همچنان در اخیر تاکید نمود که تمام مسائل خاص، عمیق و قابل اقدام توسط رهبری میثاق امنیتی و جلسات شش و نیم پی‌گیری و اقدام جدی خواهند شد.

این درحالی است که رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی خطاب به برنامه "شش و نيم صبح" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که فتوا و  مشروعيت قتل و كشتار عام مردم بي‌گناه افغانستان كه در اين روز ها به شدت جريان دارد، بايد از دو مرجع صادر شده باشد؛ يکی به اساس فتواى قاضى القضات طالبان شيخ عبدالحكيم. مرجع دومى بيرون از دايره تسلط طالبان. 

نبیل می‌افزاید: بارها و بر اساس اطلاعات دقیق و مستند گفته‌ام كه بعضى از حملات در كابل و ديگر شهر ها را گروپ‌هاى كوچک تروريستى كه به‌گونهٔ مستقيم از سوى ادارات استخباراتى پاكستان اداره می‌گردند، انجام می‌دهند. حتى اكثراً اصلاً رهبرى طالبان از پلان و برنامهٔ اين كشتار عام آگاه نيستند!

صالح به ناکامی‌اش در برابر تروریزم اعتراف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد