صالح-تاریخ-باج‌دهی-به-پایان-رسیده-است

معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با اقشار مختلف مردم ولایت پکتیکا گفت که زمان فروختن طیاره ها و تانک‌های ما به قیمت آهن پاره تکرار نمی‌شود و تاریخ باج‌دهی نیز به پایان رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمن څمکني، والی پکتیکا روز گذشته از سفر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور و هیأت همراه اش در این ولایت استقبال نموده و گفت که مردم پکتیکا در دفاع از کشور و حمایت از نظام قربانی های زیادی داده اند، اما به آنان توجه صورت نگرفته است.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در این سفر، نقش قیام کنندگان مردمی را در تامین امنیت، مورد ستایش قرارداده، گفت که شمله های بلند شما، وطندوستی و دفاع تان از این خاک، قابل قدر است.

صالح افزود: برای من منحیث یک افغان جای افتخار است که در پکتیکا حضور دارم. وی با اشاره به خواست ها و پیشنهادات مردم پکتیکا، گفت که تمام خواست های شما معقول است و این تنها زیر چتر حکومت مشروع تان ممکن می باشد.

آقای صالح گفت که شاهراه زرمت بازگشایی می گردد و بنابر هدایت رئیس جمهور با مشورۀ مردم و وکلا میثاق امنیتی ترتیب و به نیروهای امنیتی و دفاعی به عنوان نقشه راه داده می شود.

وی افزود که زمان فروختن طیاره ها و تانک های ما به قیمت آهن پاره گذشته است، تاریخ تکرار نمی شود و آن تاریخ بسیار اندوه بار بود. تاریخ باج دهی هم به پایان رسیده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خواست ها و پیشنهادات مردم در پروسۀ صلح، گفت که دولت تمام اقدامات لازم را در خصوص صلح انجام داده است و اعضای هیات مذاکره کننده دولت در دوحه مصروف مذاکرات با طالبان اند و از موقف متحد افغانستان قاطعانه نمایندگی می کنند.

امرالله صالح گفت که در رابطه به تقسیم ولسوالی گومل به چند واحد اداری و مبدل ساختن انگور اده به بندر رسمی، خواست مردم پکتیکا پذیرفته شده است و انگور اده نه تنها برای پکتیکا، بلکه برای تمام افغانستان مهم است.

وی افزود که ضمن استخدام کادرهای پکتیکا در بست های خالی، در استخدام آنان در دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری نیز توجه خواهد شد.

در اخیر این دیدار، بزرگان و متنفذین پکتیکا، دستار عزت را بر سر رئیس جمهور غنی و امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری بستند و والی پکتیکا یک تفنگ را برای رئیس جمهور غنی بخاطر دفاع از جمهوریت، هدیه داد.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، دیروز شنبه(۱۲، میزان) در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی به ولایت پکتیکا رفت.

صالح: تاریخ باج‌دهی به پایان رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد