صالح-حملات-خونین-بر-مردم-از-ضعف‌های-ماست

معاون اول ریاست جمهوری، ضمن اینکه حملات خونین بر مردم ملکی را از ضعف‌های شان می‌پندارد، اما مدعی است که در بخش برنامه ریزی‌های استراتیژیک، تمام آنچه را وعده نموده بودیم، انجام یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۲۶، جوزا) به سلسله جلسات شش و نیم صبح در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که بیشترین تمرکز اخیر ما روی امنیت ساحه ارغندی، پغمان، ولسوالی موسهی، خاک جبار، سروبی، کوهدامن، غرب کابل، پیگرد مجرمین بزرگ بخصوص اختطاف گران و از بین بردن هسته‌های تروریستی شهری بخصوص تثبیت  عاملین حملات غرب کابل بوده است.

به گفته وی؛ در اثر تمرکز روی تطبیق برنامه حفاظت از تاسیسات برشنا، خوشبختانه دو نفر از تروریستان دخیل در انفجار پایه‌های برق دستگیر شدند؛ اما در جریان دستگیری این تروریستان، یک افسر قطعات خاص شهید و دو نفر زخم برداشتند. 

صالح می‌گوید که جلسات شش و نیم مانند همیشه تمرکز منظم بر شهر و روستا های کابل دارد. چند روز قبل، احصاییه کار های پیگیری شده را مرور نمودم. در بخش برنامه ریزی های استراتیژیک تمام آنچه را وعده نموده بودیم، انجام یافته است. 

وی می‌گوید: هماهنگی با اداره لوی سارنوالی باعث شده که دوسیه‌ها در پله‌های عدالت مفقود نگردند و عنقریب احصاییه دقیق از آنچه را درین زمینه انجام یافته است، به مردم ابلاغ خواهیم نمود. 

آقای صالح مدعی است که امنیت فزیکی و روحیه در روستا‌ها، محله‌ها وکوچه‌های کابل در مقایسه با ماقبل جلسات شش و نیم به مراتب بهتر شده است؛ اما رخنه‌ی گاه ناگاه تروریستان و حملات خونین بر ضد مردم ملکی از ضعف های ماست. هرچند که درین مدت، نزدیک به نه صد دسیسه برای ترور و بمب گذاری در ولایت کابل بخصوص مناطق شهری خنثا گردیده است. 

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که کابل از منظر جرم های جنایی امن تر از بعضی شهر های منطقه است، اما از منظر تروریزم نه. اهداف و برنامه‌های جلسات شش و نیم استراتیژیک و راهبردی بوده اما عملکرد و تمرکز روزمره جلسات موردی و تاکتیکی است. 

این درحالی است که رییس مجلس نمایندگان از مدیران نهادهای امنیتی و دفاعی و رهبری حکومت خواسته است که مردم را در دفاع مستقلانه و خودی سهیم کنند.

صالح: حملات خونین بر مردم از ضعف‌های ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد