صالح-خطاب-به-خلیلزاد-کلید-صلح-در-پاکستان-است

امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، در واکنش به به سخنان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا گفت؛ کلید صلح در راولپندی پاکستان است نه در کابل.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان اخیراً در کابل گفت، اکنون کلید صلح در کابل است و افغان‌ها از فرصت بدست آمده با «شتاب» استفاده کنند.

امرالله صالح، امروز سه‌شنبه(9، دلو) در صفحه رسمی فیسبوک‌اش در پاسخ به این گفته‌های خلیلزاد نوشت: «شنیدم که گفته شد کلید صلح در کابل است. متاسفانه این یک ارزیابی بسیار سطحی است. زیرا کلید صلح در راولپندی است نه در کابل».

صالح تاکید کرد: «اگر بپذیریم که کلید صلح در کابل است معنایش این است که افغانستان قربانی نه بلکه متهم و مظنون است. اگر بپذیریم که کلید صلح در کابل است یعنی اینکه آغاز گر توطیه‌ها و دسیسه‌ها ما بوده‌ایم نه دشمن و نه بیگانه. اگر بپذیریم که کلید صلح در کابل است معنایش این است که اسلام آباد و دستگاه سبوتاژ ضد افغانستان را در آن کشور برات میدهیم و گناهان نا کرده را به شانه‌های این ملت مظلوم می‌اندازیم».

آقای صالح ادامه داده است: «بیایید کلمات و اصطلاحاتی را که در ارتباط به ما گفته می‌شود جدی بگیریم. درین لحظات خیلی حساس باید عمیق و دور اندیش بود. جان مطلب و اصل بحث این نیست که امروز در ارگ کیست. موضوع را باید تفکیک نمایید. در اصل دشمن نمیخواهد ارگ تصمیم گیر باشد. اینکه بر کرسی ارگ کی نشسته بحث ثانوی و دوم است. تلاش این است که مانند سال‌های دهه نود ارگ و کابل نه در محور تحولات بلکه در حاشیه تحولات قرار گیرد و مرکز ثقل تصمیم گیری‌ها و رشته سرنوشت ما به بیرون انتقال یابد».

امرالله صالح در ادامه نوشته است: «شما خوب فکر کنید دشمن چه می‌گوید. دشمن می‌گوید من حاضرم کشتار خارجی و امریکایی را همین لحظه توقف بدهم و هر نوع ضمانت که خارجی‌ها می‌خواهند در اختیارشان قرار بدهم ولی یک لحظه حاضر نیستم که کشتار افغان‌ها را توقف بدهم الی اینکه به روایت و فلسفه‌ای من تسلیم شوند. دشمن می‌گوید من ضمانت م‌یدهم که دیگر در هیچ کجای دنیا نه حمله کنم و نه کسی را اجازه حمله بدهم ولی حاضر نیستم دست از بربادی افغانستان بردارم تا زمانیکه کابل اراده ای مرا بر سرنوشت اش بپذیرد. این در حقیقت پیشنهاد صلح نه بلکه پیشنهاد تسلیمی و تهدید است».

قابل ذکر است که در این روزها بحث مذاکرات صلح در افغانستان به شدت داغ است و مذاکرات صلح شش روزه نمایندگان طالبان و امریکا روز شنبه هفته جاری در دوحه قطر پایان یافت.

صالح خطاب به خلیلزاد: کلید صلح در پاکستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد