صالح-در-مورد-ماین-چسپکی-به-طالبان-چلنج-داد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: شکستن اراده یک ملت سی و پنج ملیونی با ماین چسپکی امکان ندارد و من به طالبان چلنج می‌دهم که این وسیله شیطانی را هیچ خواهم کرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه(11، قوس) به سلسه نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ طالبان در آخرین ویدیو های تبلیغاتی شان نشان میدهند که چگونه با ماین‌های چسپکی مردم را به خاک وخون می‌نشانند.

طالبان درین ویدیو‌ها گفته اند که اگر خواست آنان پذیرفته نشود، ماین‌ها نثار همه میشود. صالح خطاب به طالبان گفته است که کسان دیگری نیز با توسل به وحشت خواستند این ملت را به تمکین وادارند؛ اما ناکام شدند.

به گفته صالح: مردم افغانستان از ترس ماین چسپکی تسلیم جهل و وحشت نخواهند شد. شاید رو آوردن طالبان به سیاست برای شان جایگاه ایجاد کند اما شکستن اراده یک ملت سی و پنج ملیونی با ماین چسپکی امکان ندارد. بنابراین، ما به‌زودی این وسیله شیطانی را نیز هیچ خواهیم ساخت و این چلنج من به اتکا به خدا و مردم به طالبان است.

وی همچنان افزوده است که ریاست امنیت ملی کابل در ارتباط به هسته تروریستی که در جابجایی ماین های مقناطیسی دخیل اند، دستاورد های بزرگ و مهم دارد. مسوولین این ریاست کسانی را دستگیر کرده اند که بلبل گونه به قتل بیست تن از افراد دولتی در ماه های اخیر اعتراف می‌کنند.

آقای صالح گفت: رهایی پنج هزار و پنجد نفر طالب تروریست که به نیت صلح سازی صورت گرفت، ذهنیتی را در میان این گروه جهل و وحشت بوجود آورده که گویا هیچ جنایتی مجازات ندارد. اما حکم محکمه علنی این جنایت کاران صادر شده است.

منسووبین امنیت ملی حاضر درجلسه شش ونیم بازهم تقاضا کرده اند که بخاطر انکشاف قضیه و گرفتاری باقی اعضای این شبکه ابلیس و خوناشام باید برای‌شان وقت داده شود. صالح می‌گوید که در قضیه پوهنتون کابل بازهم پیشرفت هایی حاصل شده است. تروریستان دخیل در قتل عام در پوهنتون کابل در عین حال یک شبکه خطرناک اختطاف نیز بودند که متاسفانه تا اکنون دو نفر از اختطاف شده ها در نزد آنعده از اعضای این باند که فراری اند، قرار دارند.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که در دوسیه مرتبط به یما سیاوش نیز سرنخ هایی بدست آمده است؛ اما ما هنوز هم خواهش جامعه رسانه ای افغانستان را که خواهان نشر تمام ویدیو ها هستند برآورده ساخته نمی توانیم. طرح هایی که روی دست گرفته شده بود چه از دید تقویت دسترسی انسانی در درون هسته های تروریستی و چه اتکای بیشتر به تکنالوژی همه و همه در حالت اجرایی شدن استند.

این درحالی است که سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گزارشی مبنی بر جلوگیری از پیشرفت روند صلح توسط اشرف غنی می‌گوید که طالبان تلاش‌های صلح‌آمیز رییس جمهور را با افزایش بی‌سابقه خشونت پاسخ دادند.

صالح در مورد ماین چسپکی به طالبان چلنج داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد