صالح-راه-حل-تنها-از-قطر-نمی‌گذرد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که مذاکرات باید ادامه یابد تا راه صلح آمیز برای بحران پیدا شود اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه(۷، جدی) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که بمب‌های مقطناطیسی و هدف قرار دادن بخش نرم جامعه یعنی فعالین  مدنی، خبرنگاران و اهل خبره جز برنامه یازده پایه ای طالب است که میخواهند با انجام آن اراده مردم را در دفاع از ارزش ها تضعیف نمایند. 
وی می‌گوید: کمپاین وحشت و جهالت طالبان به جز از رسوایی و تنفر برای شان دستاورد استراتیژیک نخواهد آورد.  
صالح وعده سپرد که ارزیابی ما از قوت و ضعف در رده  سوم و دوم رهبری در نهاد هایی که عضویت جلسات شش و نیم را دارند، ادامه دارد. هنوز تکمیل نگردیده و تا زمان تکمیل این ارزیابی گزارشات مفصل نشر نخواهد شد. 
آقای صالح می‌افزاید که دیروز صحبت و تبصره  هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان را در دومین جلسه کمیته رهبری شورای عالی مصالحه شنیدم. طالب اعتقاد به زنده گی باهمی و مسالمت آمیز با افغانستان نو  ندارد. 
به گفته وی؛ توافق دوحه برای طالب اعتماد به نفس کاذب و پوشالی ایجاد کرده است. بنابراین، نهاد‌هایی که می‌تواند به طالب تفهیم کند که غلط کرده اند وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و بقیه ارگانهای دولت است.  
معاون اول می‌گوید که مذاکرات باید ادامه یابد تا  راه صلح آمیز برای بحران پیدا شود اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد، تقویت ظرفیت و کارایی دولت راه را به صلح کوتا می سازد.
این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی روز گذشته تاکید داشت که دور دوم مذاکرات صلح میان هیأت‌های دولت افغانستان و طالبان در زمان تعیین شدۀ آن آغاز و مکان گفت‌وگوها نباید مانع برگزاری آن شود.

صالح: راه حل تنها از قطر نمی‌گذرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد