صالح-طالبان-دارایی‌های-بانک‌ها-را-غصب-کرده‌اند

معاون رییس جمهور پیشین کشور مدعی است که مالکان و مدیران بانک‌ها بخاطر رهایی از شکنجه و اختطاف فرار کرده‌اند و طالبان دارایی‌های آنها را غصب کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون رییس جمهور پیشین کشور، امروز سه‌شنبه(۱۶، قوس) در برگه توییترش نوشته است: «بخاطر مستولی شدن فضای وحشت و ترس از جانب طالبان، تمام بانک‌های خصوصی کشور به استثنای بانک بین المللی افغانستان AIB ورشکسته شده و توان ادای مسوولیت‌های خود را ندارند.» 

به گفته وی: طالبان مخفیانه کنترل بانک‌ها را بدست گرفته و دارایی‌های آنها را غصب کرده‌اند. 

آقای صالح افزوده که مالکان و مدیران بانک‌ها بخاطر رهایی از شکنجه، اختطاف و برخورد غیر انسانی گروه بی‌سر طالبان از کشور فرار کرده اند.

صالح تصریح کرده که «پاکستان باید دست بکار شده و گروه دست نشانده‌ی خود را ازین بحران با تزریق نقدینه نجات دهد. ارسال هفت لاری گندم در هفته راه حل نیست. باید بدانند بلعیدن افغانستان ناممکن است.»

هند در حدود دو ماه قبل ارسال ۵۰ هزار تُن گندم، دوا و اشیای دیگر کمکی را به افغانستان پیشنهاد کرد؛ اما اسلام‌آباد در ابتدا شرط گذاشته بود که این کمک‌ها با لاری‌های پاکستان به افغانستان انتقال شوند.

اما چند روز قبل، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که هند می‌تواند برای انتقال محموله‌های گندم‌اش به افغانستان از لاری‌های افغان‌ها استفاده کند.

این درحالی است که ضمن افزایش فقر و بی‌کاری در افغانستان، بهای یک دالر امریکایی به ۱۰۰ افغانی رسیده است.

صالح: طالبان دارایی‌های بانک‌ها را غصب کرده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد