صالح-طالبان-در-جنگ-هلمند-جز-رسوایی-دست-آورد-دیگر-نداشتند

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که گروه طالبان برای حمله« خونین و ویران کن» در هلمند نه ماه آمادگی گرفته بودند؛ اما به جز«رسوایی» و بی جاساختن هزارن خانواده هیچ دست آورد دیگر نداشتند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری امروز( جمعه، 25 میزان) در مراسم سالیاد جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس قندهار، تسلط گروه طالبان بر افغانستان را غیر ممکن دانسته و گفت که از طریق جنگ و خشونت این گروه هیچ جای از دولت را گرفته نمی‌تواند.

آقای صالح تاکید کرد که اگر گروه طالبان در بین مردم هلمند محبوبیت می‌داشت، ده‌ها هزار نفر از این گروه فرار نمی‌کردند و بی‌جا نمی‌شدند. او گفت که در ۲۵ سال گذشته هیچ کسی برای کشته‌گان طالبان اشک نریخته و از میان این گروه نیز هیچ رهبر با‌نفوذ و شخصیت کاریزماتیکی در عرصه‌ی صلح و جنگ ظهور نکرده است.

آقای صالح در مورد روند صلح گفت که طالبان در مذاکرات صلح حرفی برای گفتن ندارند؛ چون هیأت مذاکره کننده حکومت متحد است و طالبان تحت تاثیر این هیأت قرار گرفته اند.

به باور معاون نخست ریاست جمهوری با تاکید گروه طالبان روی توافقنامه صلح این گروه با امریکا به جای شریعت و قران ثابت شد که جنگ طالبان جهاد نه، بلکه جنگ نیابتی در کشور است.

بااین‌همه، یکی از اختلاف‌ها در دوحه میان هیأت‌های مذاکره‌کننده حکومت و گروه طالبان‌، قرار گرفتن توافق‌نامه امریکا‌ با ‌طالبان به عنوان مبنای گفتگوها است.

طالبان تأکید دارند که باید مذاکرات بربنیاد این توافق‌نامه که در دهم حوت سال گذشته امضا شد، به پیش برده شود؛ اما هیأت مذاکره کننده حکومت بدیل‌های دیگری را بری پیش‌برد مذاکرات پیشنهاد کرده است.

صالح: طالبان در جنگ هلمند جز رسوایی دست آورد دیگر نداشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد