صالح-هرکس-که-طالب-نیست-باید-ضد-طالب-شود

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: هرکس که طالب نیست باید ضد طالب شود؛ زیرا با این روش وضع را زود تغییر خواهیم داد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(۱۳، جدی) به سلسله نشست‌های "" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که تلاش می نماییم تا سال ۲۰۲۱ برای ملت ما از هر دید بهتر باشد.
وی می‌گوید: از امنیت ملی بخاطر دریافت و خنثا سازی یک بمب در زیر پلچک در موسهی کابل سپاس نموده و از کارمندان موظف پرسیدم که جزییات را بدهند. آنها گفتند که قرار بود این بمب توسط ریموت منفلق گردد. 
صالح می‌افزاید: تخت ریموت یک وسیله پیچیده تخنیکی است که در افغانستان و بازار های تجارتی یافت نمیشود و در پاکستان نیز خریدار باید اول اجازه دولت را با خود داشته باشد. 
وی گفت: امروز قرار است که امنیت ملی جزییات این تخت را که هزاران عدد آن سالانه توسط پاکستان به طالبان تحفه داده می‌شود، به مردم در یک اعلامیه نشان بدهند. 
در چهل هشت ساعت گذشته بازهم ریاست امنیت ملی کابل توانسته است پنج تن از انتقال دهنده های ماین های مقناطیسی و بمب را به کابل دستگیر نمایند. هریک ازین دستگیری ها از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری می‌نماید.
به گفته صالح؛ تجارت نشان میدهد که وقتی راننده‌ها با بی احتیاطی موتر های خویش را در سرای ها و یا ورکشاپ های نا مطمین می‌گذارند، مواد انفجاری در آنها جابجا می‌گردد. البته این روش بر همه حادثاتی که رخ داده است، مصداق ندارد؛ اما از تمام هموطنان ما تمنا داریم وقتی که موتر خویش را در جای نا مطمین و بیگانه پارک می نمایند پس از آمدن دوباره بازرسی نمایند تا از گزند ماین مقناطیسی در امان باشند. 
تجربه دوم این است که وقتی ماین مقناطیسی با عجله و در وقتی که موتر در سرک آهسته می شود یا توقف می‌کند، گذاشته میشود؛ بعد نفر بجابجا کننده به کس دیگر زنگ میزند که کار شد. نفر دومی پس از چند لحظه یا دقیقه با ارسال پیام به شماره تیلفون که یکجا با بمب است آنرا انفجار میدهد. 
امرالله صالح می‌گوید که کار های زیاد تخنیکی صورت گرفته است تا این عمل وحشیانه طالب خنثا گردد. نتایج کار های تخنیکی این عمل وحشیانه قاتلین مردم یعنی طالب را کاهش داده اما صفر نشده است.

معاون اول تاکید داشته که سهم و شراکت مردم میتواند وضعیت را به سرعت بهبود بخشد. زیرا ترور های هدفمند و کشتار ملکی ها نشان میدهد که هرکس زیر هدف وتهدید  طالب است. پس هرکس که طالب نیست باید ضد طالب شود و با این ورش وضع را زود تغییر خواهیم داد.

صالح: هرکس که طالب نیست باید ضد طالب شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد