صالح-گروه-زشت-طالبان-هر-گز-بر-زیبایی-پیروز-نمی‌شود

معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که طالبان یک «گروه کوچک زشت و خشن» می‌باشد و تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری امروز دو شنبه(24، سنبله) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که طالبان یک «گروه کوچک زشت و خشن» است و جمهوریت یک اکثریت ارزش‌محور و انسانی. او از مردم خواسته است که تشویش نکنند و منتظر ذوب‌شدن طالبان در کوره‌ی جامعه باشند.

صالح در این یادداشت فیس‌بوکی همچنان تأکید کرده است که تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.

وی با مقایسه‌ی نظام جمهوری اسلامی با رویکرد طالبان، نوشته است که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد، اما طالبان به دادگاه صحرایی اعتقاد دارند. همین امر سبب شده است که دولت افغانستان هزاران زندانی طالبان را در بند داشته باشند، اما طالبان هر کسی را که اسیر کرده اند، سر بریده‌اند.

معاون اول ریاست‌جمهوری در ادامه نوشته است که مردم در شهرها از طالبان نفرت دارند و ساکنان روستاهای تحت تسلط طالبان نیز برای رهایی از «چنگال» این گروه لحظه‌شماری دارند.

به گفته‌ی صالح، از دید طالبان معنای اقتصاد، باج‌گیری زیر نام عشر و صادرات منظم تریاک است که هر کسی به آن تمکین نکرد، با قمچین و یا مرمی مجازات می‌شوند.

آقای صالح این اظهارات را درحالی مطرح کرده است که روز شنبه هفته‌ی جاری مذاکرات صلح افغانستان رسما در دوحه، پایتخت قطر گشایش یافت.

گروه‌های تماس جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان نیز شب گذشته نخستین نشست‌شان را برگزار کرده‌اند. در این نشست روی اصول رفتاری و تقسیم‌اوقات نخستین جلسه‌ی مذاکرات مستقیم بحث شده است.

صالح: گروه زشت طالبان هر گز بر زیبایی پیروز نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد