صعود-پله-یی-افغانستان-در-عرصه-کسب-و-کار

بر اساس دسته بندی بانک جهانی در رده بندی شاخص های کسب و کار، افغانستان با صعود ۱۶ پله یی در جایگاه ۱۶۷ جهان قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز:به اساس شانزدهمین ارزیابی و گزارش بانک جهانی در زمینه‌ی سهولت انجام کسب و کار برای سال ۲۰۱۹ افغانستان جایگاه برتری را با اجرای موفقانه شاخص‌های کسب و کار بانک جهانی به دست آورده است.

در این گزارش وضعیت سهولت کسب و کار در ۱۹۰ کشور به اساس شاخص‌های کسب کار بانک جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

افغانستان با صعود ۱۶ رتبه و کسب ۱۰ امتیاز برترین جایگاه را در میان ده کشوری به دست آورده که شاخص‌های بانک جهانی را در عرصه‌ی سهولت کسب و کار عملی کرده‌اند.

افغانستان در این گزارش در مرتبه‌ی ۱۶۷ قراردارد که در مقایسه به مرتبه‌ی ۱۸۳ در گزارش سال قبل ۱۶ درجه صعود را نشان می‌دهد.

سهولت در آغاز تشبث چون کاهش فیس جواز تجارت از ۳۲ هزار افغانی به ۱۰۰ افغانی، سهولت پرداخت مالیات به گونۀ الکترونیکی، تصویب و توشیح قانون جدید شرکت‌های کوچک، دسترسی آسانتر متشبثین به قرضه از جمله اقداماتی خوانده شده است که فضای تجارت  و کسب و کار در افغانستان را بهتر ساخته است.

بر اساس آمار بانک جهانی ۵۵ درصد جمعیت افغانستان شامل بازار کار اند، اما فقط یک سوم افراد شاغل در افغانستان معاش دارند. افزون بر این کتلۀ بزرگ بیکار، همه ساله ۴۰۰ هزار نفر دیگر به نیروی کاری در افغانستان افزوده می‌شود.

ریاست اجراییه نیز این موفقیت را به مردم افغانستان، بخش خصوصی و تاجران کشور تبریک است.

رئیس اجرائیه از تلاش‌های نهادهای مختلف حکومت به ویژه از کمیته‌ی اجرایی توسعه و عملی ساختن اولویت‌های بخش خصوصی ریاست اجراییه افغانستان که به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شورای وزیران تحت نظر مستقیم رییس اجراییه فعالیت می‌کند تشکر و قدردانی کرده است.

 

صعود 16 پله یی افغانستان در عرصه کسب و کار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد