صلاح-الدین-ربانی-رهبر-غیر-قانونی-حزب-جمعیت-است

شماری از سران حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گویند؛ صلاح الدین ربانی فرزند برهان الدین ربانی به طوری غیر قانونی چهار سال است که رهبری حزب جمعیت را به دوش دارد.

عبدالحفیظ منصور عضوی مجلس نمایندگان امروز (پنج شنبه 4 سنبله) در برنامه مشورتی حزب جمعیت برای ایجاد کنگره حزب گفت؛ تلاش این حزب برای ایجاد یک کنگره از 20 سال به این سو جریان دارد اما تا هنوز موفق به عملی شدن و ایجاد کنگره نشده است.

منصور بیان داشت؛ پس از کشته شدن استاد برهان الدین ربانی دیگر حزب جمعیت اسلامی افغانستان رهبر ندارد و هر کس که خود را رهبر این حزب معرفی میکند، نمایندگی از حزب جمعیت نمیکند. او افزود؛ صلاح الدین ربانی مدت چهار سال میشود که به طوری غیر قانونی رهبری حزب جمعیت را به دوش دارد.

این نماینده مجلس و عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت؛ بعد از کشته کشتن استاد ربانی، حزب جمعیت پراکنده شده است و این حزب بین خود اتحاد ندارد. او افزود؛ چند دسته شدن حزب جمعیت سبب شده است که داکتر عبدالله عبدالله نیز ضعیف باشد و به حرف او کسی احترام نگذارد.

منصور خاطر نشان ساخت؛ برای عضویت کنگره حزب جمعیت باید انتخابات شفاف برگذار شود تا افراد شایسته و دانا وارد این کنگره شود نه افراد به اساس روابط شخصی و گروهی.

از سوی دیگر فضل الله مجددی والی قبلی لغمان گفت؛ کسانی هستند که نمی خواهد حزب جمعیت اسلامی اتحاد داشته باشد و انان میخواهند، این حزب پراکنده و متفرق باشد.

مجددی بیان داشت؛ افراد که عضویت کنگره حزب جمعیت را کسب میکند نباید وظیفه دولتی داشته باشد و به هیچ گروه و سمت دیگر نیز وابسته نباشد.

صلاح الدین ربانی رهبر غیر قانونی حزب جمعیت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد