صلح-با-طالبان-وحشی-بی-معناست

برخی از سناتوران کشور به این باور اند که صلح با طالبان وحشی معنی ندارد و حکومت باید بصورت مستقیم با مخالفان اعلام جنگ نماید.

به گزارش افغان نیوز: افضل شامل، نماینده مردم تخار در مجلس سنا، امروز یک شنبه(23، ثور) گفت که صلح در قالب شعار و یکطرفه در افغانستان تامین نمی شود و همچنان مذاکره با طالبا وحشی معنی ندارد و حکومت باید بصورت مستقیم با مخالفان اعلام جنگ نماید.

در همین حال، محمد علم ایزدیار، نائب اول مشرانو جرگه می گوید که در نشست اندونیزیا از علما و دین استفاده ابزاری صورت گرفته است، زیرا استخبارات کشور پاکستان هیچ وقت خواستار صلح و امنیت در افغانستان نبوده و نخواهد بود و همچنین نشست اندونیزیا هیچ گونه نتیجه مثبت در پی ندارد.

ایزدیار تاکید داشت که در نشست صلح، علما باید جنگ در جهان اسلام را مورد بررسی قرار می دادند و علیه آن فتوا صادر می کردند، در حالیکه هیچ امیدواری از نتایج این نشست وجود ندارد و با این رویکرد صلح در افغانستان تامین نخواهد شد.

قابل ذکر است که که نشست سه جانبه علمای افغانستان، پاکستان و اندونیزیا برای بحث روی تأمین صلح و ثبات در این کشور، صبح روز جمعه (۲۱ ثور) در شهر بوگور، اندونیزیا آغاز شد و بعد از چاشت با صدور قعطنامه‌ای به پایان رسید.

صلح با طالبان وحشی بی معناست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد