صلح-بدون-تأمین-حقوق-اقلیت‌ها-معنی-ندارد

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید: صلحی که در آن حقوق اقشار مختلف کشور، گروه‌های قومی و اقلیت‌ها تلف شود، معنی ندارد و مورد پذیرش ما نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته در مراسم گشایش بنیاد اجتماعی «زم زم» گفت که اجازه داده نخواهد شد تا حق تعلیم و تحصیل، کار، آزادى بیان و انتخابات که در نتیجه سال‌ها تلاش و پیکار به دست آمده، از مردم گرفته شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی بیان داشت که مردم انتظار دارند تا مذاکرات به پیشرفت‌هایی نایل آید و سطح خشونت‌ها در کشور کاهش یابد. متاسفانه همزمان با مذاکرات صلح، خشونت‌ها نیز افزایش یافته و موجب نگرانی مردم شده است.

وی در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت:«رهبری نظام هرکشوری، مطابق پلان و استراتیژی خود تصمیم‌گیری می‌کند، اما در هر صورتی جامعه بین‌المللی در مورد آینده‌ی با ثبات افغانستان تعهد محکم دارد و روابط دوامدار با کشورهای همکار ادامه خواهد یافت

آقای عبدالله با قدردانی از بنیاد اجتماعی «زم زم»، علاوه کرد که نقش بنیادهای اجتماعی و سکتور خصوصی در شگوفایی کشور تعیین کننده است و از هر برنامه‌ای که در زندگی مردم تاثیرات مثبت بیاورد، حمایت می‌کنیم.

بنیاد زم زم از سوی نیلوفر ابراهیمی، نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان تأسیس شده است و در زمینه امدادرسانی و فراهم‌سازی شرایط تعلیم و تحصیل برای کودکان بی‌سرپرست کار می‌کند.

صلح بدون تأمین حقوق اقلیت‌ها معنی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد