صلح-به-معنای-تسلیم-شدن،-مخالفین-مسلح-نیست

آقای خلیلی، بار دیگر تکرار کرد که صلح به معنای تسلیم شدن، مخالفین مسلح نیست؛ بلکه در روند گفتگوهای صلح به دیدگاه‌های ملی آنان احترام گذاشته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان روز دوشنبه در نشست مشورتی دو روزۀ صلح گفت، شرایطی که اکنون برای گفتگوهای صلح در این کشور فراهم شده؛ در هیچ زمانی فراهم نبوده است.

آقای خلیلی، بار دیگر تکرار کرد که صلح به معنی تسلیمی مخالفین مسلح نیست؛ بلکه در روند گفتگوهای صلح به دیدگاه‌های ملی آنان احترام گذاشته می‌شود.

محمداکرم خپلواک، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و مشاور ارشد سیاسی ریاست جمهوری افغانستان در این نشست به خبرنگاران گفت، مخالفینی که افغان اند و به ارزش‌های ملی افغانستان باور دارند، به صلحی که به جانبین "عزتمند و آبرومند" باشد، آمادگی نشان دهند.

او تأکید کرد "مردم و حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح هیچ‌گونه پیش‌شرطی ندارند؛ بلکه تقاضا می‌کنند به هرگونه شرایطی که در داخل افغانستان و یا بیرون از افغانستان در هر کشوری که مخالفین برای آغاز مذاکرات صلح آماده باشند، حکومت افغانستان و شورای عالی صلح در این راستا کاملاً آمادگی دارد".

این خواست‌ها در حالی مطرح می‌شود که هنوز طالبان برای گفتگوهای صلح هیچ چراغی سبز نشان نداده اند.

صلح به معنای تسلیم شدن، مخالفین مسلح نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد