صلح-در-افغانستان-بدون-همکاری-پاکستان-ناممکن-است

پیرسید حامد گیلانی، رییس حزب محاذ ملی افغانستان اظهار داشت که اگر پاکستان در مورد صلح و ثبات افغانستان همکاری نکند، تأمین صلح و امنیت در کشور ممکن نیست.

به گزارش افغان نیوز: پیرسید حامد گیلانی، رئیس حزب محاذ ملی افغانستان امروز پنجشنبه (18 – عقرب) درنشست خبری پیرامون، جلسه شورای عالی حزب محاذ ملی افغانستان گفت: «مشکلات مردم افغانستان یک بعدی نیست بلکه چند بعدی" منطقوی، داخلی و جهانی" بوده و اگر پاکستان همکاری نکند، صلح در افغانستان تأمین نخواهد شد.

به گفته آقای گیلانی، کشورهای منطقه و جهان باید از سیاست‌های متوازن کار گرفته و افغانستان را میدان دوستی، همکاری و تفاهم قرار داده و تمام اولویت‌های کاری خود را در اجندای خویش تثبیت نمایند.

وی تاکید داشت که در شرائیط کنونی، صلح و ثبات در افغانستان تأمین نمی‌شود.

رئیس حزب محاذ ملی افغانستان می‌گوید که حکومت فعلی در شرائیط خوبی قرار نداشته و بی تفاوتی مسوولان و سران حکومت، جفای بزرگی در حق نظام خواهد بود.

وی علاوه نمود که در سه سال حکومت وحدت ملی فساد اداری، دزدی، بی اعتمادی، نا امنی و ضعف اقتصادی به اوج خود رسیده و اکثر ادارات دولتی خصوصاً ارگان‌های امنیتی با هم هماهنگی ندارند.

از سوی هم محمد نذیر احمدزی، معاون دوم مجلس نمایندگان و رئیس اجرائیوی شورای حزب محاذ ملی افغانستان گفته است که اکنون افغانستان با شرایط خطرناک مواجه است.

آقای احمدزی افزوده است که بعضی کشورها از طریق جنگ نتوانستند به هدف شان برسند اما اکنون به اختلاف‌های قومی و مذهبی مردم افغانستان دامن زده و تلاش دارند که از این طریق به هدف اصلی‌شان برسند.

وی تاکید می‌ورزد، حکومت باید در سیاست‌های داخلی و خارجی خود تغیرات اساسی آورده و اصلاحات همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی را آغاز نمایند.

قابل ذکر است که حزب محاذ ملی افغانستان در بیانیه‌شان اظهار داشته است که حکومت وحدت ملی باید در روابط سیاسی خارجی و دیپلوماتیک شان منافع ملی کشور را در نظر داشته باشند.

همچنان در این اعلامیه آمده است که نیروهای بین‌المللی مأموریت شان را تنها به سرکوب نمودن گروهای تروریستی و مخالفان مسلح خلاصه ننمایند بلکه در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی افغانستان همکاری نمایند.

شورای محاذ ملی افغانستان از بی کفایتی مسوولان و سران حکومت وحدت ملی شاکی بوده و اظهار داشت که انحصار قدرت و استفادهٔ نا مشروع از امکانات دولتی در کشور، برای مردم افغانستان دیگر قابل تحمل نیست.

صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان ناممکن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد