صلح-در-افغانستان؛-امنیت-منطقه-را-تامین-میکند

انجنیر محمد خان معاون نخست ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید؛ صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است، و با افزایش ناامنی در کشورمان منطقه ناامن خواهد شد.

به گزارش افغان خبر؛ انجنیر محمد خان معاون نخست ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (دو شنبه 27 جدی) در یک برنامه خبری گفت؛ اگر افغانستان ناامن باشد کشورهای منطقه نیز ناامن خواهد شد.

محمد خان گفت؛ جامعه جهانی باید جنگ را از ریشه قطع کند و ریشه آن در پاکستان است. معاون ریاست اجراییه تاکید کرد؛ آب از آخر نهر خشک نمیشود بلکه از آغاز خشک میشود که آغاز جنگ نیز در کشورهای همسایه میباشد.

این مقام حکومت وحدت ملی بیان داشت؛ افغان‌ها آماده اند که برای دفاع از وطن خود خون بدهند و دشمنان مردم هیچ وقت کامیاب نخواهند شد.

محمد خان افزود؛ کشورهای خارجی در افغانستان شکست اتحادیه شوری را تجربه میکنند و هر کشوری که در افغانستان صلح را نخواهد نابود خواهد شد.

او گفت؛ دست صلح دولت افغانستان همواره به سوی مخالفین دولت دراز بوده اما مخالفین این را بدانند که جنگ به نفع کشورهای بیگانه هیچ سودی نخواهد داشت.

محمد خان در مورد جایگاه پولیس گفت؛ به اساس قانون؛ وظیفه یک پولیس تطبیق قانون است اما امروز به اساس نیازمندی جامعه پولیس مجبور به جنگ در خط های مقدم نبرد در برابر دشمنان کشور هستند.

این درحالیست که چندی قبل جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی پیشین وزارت دفاع گفته بود؛ تا زمانی که قدرت جنگی نیروهای امنیتی از سطح دشمن بلند تر نباشد صلح در کشور تحقق پیدا نمیکند، چرا که دشمن با دست بلند جنگی صلح نمیکند.

آقای عظیمی تاکید کرده بود؛ اگر حکومت وحدت ملی میخواهد با گروه طالبان صلح کند با آنها را در میدان جنگ شکست دهد بعد صلح کند.

پروسه صلح از چهار دهه تا هنوز جریان دارد و در مدت 15 سال اخیر دولت همواره تلاش کرده است که با گروه طالبان صلح کند اما این گروه تا هنوز حاضر به گفتگو نشده است.

 

صلح در افغانستان؛ امنیت منطقه را تامین میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد