صلح-در-تاریکی-نه-بلکه-در-روز-روشن-می-آید

رییس جمهور غنی در نشست مشترک رهبری و اعضای شورای های عالی صلح و علمای کشور گفت که صلح در تاریکی مانند دزد نمی‌آید، بلکه در روز روشن و با همت افغان‌ها تأمین می‌ شود.

به گزراش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور گفت؛ ما براساس فتوای متفق علمای کشور، ما آتش بس اعلام نمودیم، زیرا این فتوا نشاندهنده اراده خودجوش ملت افغانستان می باشد.

وی تصریح کرد که آتش‌بس از ۲۷ رمضان و روزهای عید در چهره‌های هموطنان مان خوشی، اطمینان و آرزو را نمایان ساخت و به همه نشان داد که این ملت عظیم هنوز به افغانیت و اسلامیت خویش افتخار می‌کند.

اشرف غنی گفت، پذیرفتن صلح، پیروی از احکام الهی، ارج‌گذاشتن به خواست مردم و ترجیح منافع ملی است که شهروندان می توانند هر تشویش و نگرانی و نیز طرح‌های خود را برای بهبود پروسۀ صلح با شورای عالی صلح و ریاست جمهوری شریک سازند.

رئیس جمهور گفت، صلح در تاریکی مانند دزد نمی‌آید، بلکه در روز روشن و با همت افغان‌ها تأمین می‌شود. وی بار دیگر بالای طالبان مسلح افغان صدا زد که به هربخش افغانستان که برای مذاکره آماده باشد، بیایند و وارد بحث و مذاکره شوند.

رئیس جمهور غنی بیان‌داشت که جهت صلح، مثبت است و دراین بخش باید اقدامات دیگر نیز انجام شود. زیرا دراین خصوص اجماع ملی، منطقه‌یی، بین‌المللی و اسلامی موجود می‌باشد و در صلح، عزت و حیثیت همه ما مصوون است.

رئیس جمهور خاطرنشان‌ساخت که آتش‌بس بدون کدام مشکل به گونۀ موثر آن مدیریت شد و مردم ما نسبت به آینده باورمند می‌باشند و باید افغانستان با تلاش‌های مشترک، صاحب نظام اساسی و عادلانه گردد.

این درحالی است که گروه طالبان همواره صدای صلح و تمدید آتش بس از سوی رییس جمهور غنی را رد نموده و هرازگاهی به حملات شان ادامه می دهد.

صلح در تاریکی نه بلکه در روز روشن می آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد