صلح-و-ثبات-بدون-احترام-به-کرامت-انسانی-ممکن-نیست

سیما سمر رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز در" کنفرانسی حقوق و اهداف توسعه پایدار" گفت که صلح و ثبات بدون احترام به کرامت انسانی ناممکن است.

به گزارش افغان خبر: بانو سیماسمر  امروز شنبه (6قوس) در کابل گفت، از سوی حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار بدون تأمین صلح، دست یافتن به توسعه پایدار ناممکن است.

به گفتۀ سیما سمر صلح و ثبات با تأمین عدالت، دایمی خواهد شد.

او از حکومت افغانستان، جامعۀ جهانی، جامعۀ مدنی و رسانه‌ها خواست تا مطابق مسؤولیت ‌شان در تطبیق پروژه‌های انکشافی سهم گیرند.

بانو سمر هم‌چنان از مخالفان مسلح دولت خواستار توقف جنگ شد و آنان را مخاطب قرار داد و گفت که "جنگ را توقف دهید، بگذارید تا فرزندان تان از علم و دانش بهره بگیرند."

از سوی دیگر سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، اعلام کرد که تطبیق مسایل حقوق بشری از مکلفیت‌های حکومت افغانستان است و برای دسترسی بهتر به این هدف، افغانستان کاندیدای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

آقای دانش تصریح کرد:« با توجه به تعهدات و مکلفیت های افغانستان در مورد حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار، باید این امر از طریق آگاهی دهی عامه به یک برنامه ملی تبدیل شده و از طریق  برنامه ریزی‌های دقیق در ‌متن استراتیژی‌های ادارات ذی ربط، دارای بودجه معین گردد."

به باور معاون دوم ریاست جمهوری دلایل اصلی عدم موفقیت اهداف توسعه‌ی پایدار، ناامنی و فقر است و با عزم و اراده عمومی می‌شود با این مشکل مقابله کرد.

آقای دانش اندیشه حقوق بشری را یکی از جهان شمول ترین اندیشه‌های بشری دانست و تاکید کرد که  توسعه‌ی پایدار، شکل مدرن تری از حقوق بشر است.

آقای دانش در قسمت از سخنانش گفت که با توجه به مشکلات موجود در افغانستان دست آوردهای ارزشمندی در زمینه‌ی حقوق بشری به دست آمده است و حفظ توسعه‌ی آن مسوولیت حکومت و مردم افغانستان است.

آقای دانش در این کنفرانس بر آگاهی دهی نهادهای حکومتی در مورد اهداف توسعه پایدار تاکید کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر جامعه‌ی جهانی در این مورد شده است.

این در حالیست که دولت افغانستان برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ خود را به شورای حقوق بشر ملل متحد نامزد ساخته است.

صلح و ثبات بدون احترام به کرامت انسانی ممکن نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد