صلح،-وابسته-به-دانش-و-خودآگاهی-است

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم فراغت دانشجویان دورهٔ ماستری دانشگاه پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی گفت که دانش و خودآگاهی جامعه، زمینه‌ساز تحقق صلح و ثبات در کشور است.

دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور که روز (دوشنبه، ۲۷ حمل) در جمع فارغان دورهٔ ماستری و استادان دانشگاه شهید ربانی سخن می‌زد، یادآور شد که تهداب‌گذاری بهترِ معارف و تحصیلات عالی آیندهٔ فرزندان‌مان را تضمین می‌کند.

وی بیان داشت که سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش و تحصیلات عالی به معنای سرمایه‌گذاری روی صلح‌، ثبات و آیندهٔ بهتر مردم افغانستان می‌باشد.

رییس اجراییه کشور اولین دور فراغت دانشجویان ماستریِ بخش مدیریت و رهبری آموزشی دانشگاه شهید ربانی را به والدین و استادان به ویژه خودشان تبریک گفت و برای آنان آرزوی موفقیت بیشتر کرد.

دوکتور عبدالله عبدالله از فارغان این دور خواست که داشته‌ها و آموخته‌های‌شان را در بخش مدیریت و رهبری آموزشی در جامعه به کار گرفته و آن‌ را به دیگران انتقال دهند.

رییس اجراییه کشور ایجاد دورهٔ ماستری را یک فرصت فوق‌العاده برای ارتقای ظرفیت و مهارت‌های جوانان عنوان نمود و گفت که موفقیت جوانان در عرصهٔ علم، موفقیت کُل افغانستان است.

وی بیان داشت که رشتهٔ مدیریت و رهبری آموزشی با سازو‌کارهای به ‌روز و مؤثر آموزش داده می‌شود و این یک تحول مهم و اساسی در بخش معارف و تحصیلات عالی است.

رییس اجراییه کشور به فارغان این دوره گفت که تکنولوژی و دانش معاصر برای شما زمینه‌های وسیع آموزشی را فراهم کرده و برای ارتقای ظرفیت‌تان فرصت‌های خوبی در پیش‌رو دارید.

عبدالله یادآور شد که جوانان با فراگیری دانش می‌تو‌انند که در افکار خود و جامعه‌شان تحول بیاورند و از ذهنیت‌های قید و محدود نجات یابند.

رییس اجراییه کشور گفت که اگر گروه‌های خشونت‌طلب و تاریک‌اندیش مکاتب را ویران می‌کنند؛ ولی ما در کنار آن شاهد فراغت دانشجویان و تأسیس مراکز آموزشی و تحصیلی می‌باشیم.

در اخیر دوکتور عبدالله عبدالله از نقش و همکاری اداره انکشافی ایالات متحده امریکا، ريیس برنامهٔ حمایت از دانشگاه‌ها و انکشاف نیروی بشری و استادان دانشگاه مساچوستس آن کشور در ایجاد و حمایت بخش‌های ماستری دانشگاه شهید ربانی قدردانی کرد.

صلح، وابسته به دانش و خودآگاهی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد