صندوق-های-آرا-در-بغلان-از-سوی-زورمندان-پر-شده-اند

شماری از نامزدان پارلمانی ولایت بغلان با ابراز نگرانی می گویند؛ در ولسوالی تاله و برفک این ولایت نه تنها انتخابات دایر نگردید، بلکه صندوق ها از سوی چند نفر زورمند پر و به مرکز ارسال شدند.

به گزارش افغان نیوز: رحمان سخی زاده یکی از نامزدان معترض ولایت بغلان، امروز شنبه(5، عقرب) طی کنفرانس خبری در کابل گفت؛ ما به دنبال انتخابات عادلانه بودیم اما ضمن اینکه تقلب گسترده در این ولایت صورت گرفت، در ولسوالی تاله و برفک هیچ انتخابات دایر نگردید و صندوق ها از سوی چند نفر زورمند پر شده و به مرکز ارسال شدند.

وی افزود؛ ما نتیجه ای را قبول داریم که مردم به شکل واقعی اشتراک کرده باشند و بایومتریک شده باشند، درحالیکه در بعضی موارد افردا متقلب، عدد ۱۷ را با اضافه کردن یک صفر ۱۷۰ درست کرده اند. بنابراین خواست ما از حکومت این است که افراد متقلب را شناسایی و از لیست نامزدان پارلمانی حذف کند تا کاندیدان واقعی به خانه ملت راه پیدا کنند.

آقای سخیزاده می گوید؛ اگر به خواست نمایندگان معترض توجه نشود و افراد متقلب شناسایی نشود ما اسناد کافی در اختیار داریم و این موارد را افشا می کنیم و همچنین دست به اعتراص مدنی خواهیم زد.

سخیزاده تاکید داشت که ما چندین بار به کمیسیون انتخابات مراجعه کردیم اما هیچ گونه توجه جدی از سوی کمیسیون نسبت به نگرانی های نامزدان صورت نگرفت؛ زیرا برخی از افراد حکومتی نیز در تقلب انتخاباتی دست داشته اند.

این درحالی است که از میان 88 نامزد پارلمانی ولایت بغلان، 60 تن آنان نسبت به پروسه انتخابات اعتراض دارند؛ درحالیکه سهمیه این ولایت 6 مرد و 2 خانم تعریف شده است.

صندوق های آرا در بغلان از سوی زورمندان پر شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد