ضعف-حکومت،-کارکرد-شورای-ملی-را-زیر-سوال-برده-است

داود کلکانی نماینده مجلس نماینده گان میگوید؛ کم کاری حکومت باعث شده تا کارکرد قوای مقننه نیز زیر سوال برود.

داود کلکانی در گفتگو با آژانس افغان خبر گفت، که شورای ملی در بخش قانون گذاری کارکرد چشم گیری داشته اما حکومت نتوانسته مدیریت خوب نماید.

به گفته آقای کلکانی تصویب و تحلیل قوانین از سوی شورای ملی در سال جاری به صورت خوب به پیش رفته است اما قوه مجریه کار خود را در زمینه تطبیق قانون به خوبی انجام نداده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفتگو با آژانس افغان خبر گفت که فساد در ادارات دولتی و نبود افراد متخصص در بخش های مدیریتی سبب گردیده که از گسیستگی قوا به وجود آید.

به گفته آقای کلکانی نمایندگان وظایف شان به خوبی انجام داده اند اما حکومت به کارکرد این مجلس توجه نکرده است.

این نماینده مجلس میگوید؛ مجلس به اساس قانون وزیران بی‌کیفیت را استیضاح و سلب صلاحیت کردند اما اما حکومت تا هنوز وزیران سلب صلاحیت شده را از کرسی وزارت بر طرف نکرده است.

در همین حال خداداد عرفانی نماینده مجلس سنا میگوید؛"در حکومت وحدت  ملی روابط بر ضوابط مقدم تر است و کار به اهل سپرده نمیشود اما کسانی که دارای زر و زور اند حکومت افغانستان آنها را به دیده قدر نگرسته و به کرسی می نشاند."

آقای عرفانی میگوید؛ حکومت افغانستان به دلیل فساد اداری و معادلات ضعیف و ناپسند نتوانسته است که کشورهای کمک کننده را بیشتر ترغیب به همکاری نماید.

این نماینده مجلس میگوید؛ حکومت باید افراد شایسته را به جای افراد نا کارا مقرر نماید تا افغانستان به سوی ترقی و پیشرفت گام بردارد.

آقای عرفانی تاکید میکند که اگر روند حکومت همچنین ادامه پیدا کندد از ترقی و پیشرفت خبری نخواهد بود.

این در حالیست که فردا روز اخیر کاری  مجلس نمایندگان در 1395  می‌باشد.

 

ضعف حکومت، کارکرد شورای ملی را زیر سوال برده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد