ضیا-ودان-روایت-باطل-طالب-را-به-زبان-پشتو-نقد-می‌کرد

معاون اول ریاست‌جمهوری در پیوند به قتل ضیا ودان، سخن‌گوی تصدی محافظت عامه می‌گوید که او روایت باطل طالب را به زبان پشتو نقد می‌کرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دو‌شنبه(۲۲، جدی) در برگه فسبوک‌اش نوشته است که رانندهٔ سخن‌گوی تصدی محافظت عامه در رویداد روز گذشته جان سالم به در برده و اظهارات او ما را در دستیابی به سرنخ کمک می‌کند.

صالح می‌گوید: « ضیا ودان روایت باطل طالب را به زبان پشتو نقد می‌کرد و زیر سوال می برد. ایستادگی قلمی و مدنی او در تضعیف و مسخ شدن روایت طالب نقش مهم داشت.»

ضیا ودان، سخن‌گوی تصدی محافظت عامه، روز گذشته در حالی‌که به طرف وظیفه‌اش روان بود، موتر حاملش هدف ماین مقناطسی قرار گرفت و در پی آن سه تن به شمول ضیا ودان جان باخت و یک تن دیگر زخم برداشت.

اشرف عنی، رییس جمهور کشور، دیروز ( یکشنبه،۲۱ جدی) در خبرنامه‌ای، کشته شدن ضیا ودان را محکوم کرد.

رییس‌جمهور افزود« افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان بیانگر این است که آنان خلاف روحیهٔ تعهد به صلح، در پی کشتار مردم بی‌گناه، آسیب رساندن تاسیسات عامه المفعه می‌باشد.»

این درحالی است که قتل و ترور‌های هدفمند طی دو ماه گذشته در کابل و سایر ولایات کشور افزایش یافته است. چنانچه در دو ماه اخیر، شماری از خبرنگاران و فعالان جامعهٔ مدنی، سارنوالان و داکتران به قتل رسیده‌اند.

ضیا ودان روایت باطل طالب را به زبان پشتو نقد می‌کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد