ضیاالحق-امرخیل-به-عنوان-والی-ننگرهار-تعیین-شد

براساس حکم رییس‌جمهور غنی، ضیاالحق امرخیل به‌حیث مشاور ارشد رییس‌جمهور و والی ننگرهار معرفی شد.

به گزارش افغان نیوز: اداره مستقل ارگان های محل گفته است، ضیاالحق امرخیل که پیش از این به حیث وزیر دولت در امور پارلمانی ایفای وظیفه می‌کرد به فرمان رییس جمهور غنی به عنوان والی ننگرهار و مشاور ارشد رییس جمهور در امور سیاسی و پارلمانی انتخاب شده است.

در فرمان رییس جمهور غنی آمده است:" به تاسی از حکم فقره (۱۳) ماده شصت و چهارم قانون اساسی افغانستان، ایزاد یک بست خارج رتبه تحت عنوان مشاور ارشد رییس جمهوری ا.ا در امور مردمی و سیاسی و همزمان تقرر محترم ضیاءالحق امرخیل در آن بست و همچنین به منظور تنظیم و انسجام هر چه بهتر امور مربوط در امر حکومتداری محلی، تقررشان به حیث والی ننگرهار، منظور است."

امرخیل پیش از این به سمت رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات ایفای وظیفه کرده است.

این درحالی است که ضیاالحق امرخیل، یکی از چهره‌های جنجال برانگیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان بود. او از سوی تیم عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کنونی به “مهندسی یکی از بزرگترین تقلب‌های انتخاباتی” به سود آقای غنی متهم شد.

در آن زمان تیم عبدالله عبدالله، سلسله نوارهای صوتی منسوب به آقای امرخیل را به رسانه‌ها بیرون داد که در یک مورد صدای منتسب به آقای امرخیل با کسی که ادعا شده از اعضای تیم اشرف غنی است، صحبت می‌کند و از او می‌خواهد که “دست روی دست ننشیند و کاری کند."

همچنین در نوار دیگری شنیده می‌شود که صدای منتسب به آقای امرخیل به کارمندان ارشد محلی کمیسیون انتخابات دستور می‌دهد که "گوسفندها" را به کوه‌ها ببرند و "چاق" برگردانند. ستاد آقای عبدالله درآن زمان مدعی بود که منظور او بردن صندوق‌های خالی و پر کردن آن به نفع اشرف غنی است.

 

ضیاالحق امرخیل به عنوان والی ننگرهار تعیین شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد