طالبان-«الله‌اکبر»-شعار-ماست،-نه-سیکولار-ها

گروه طالبان در واکنش به فریاد «الله‌اکبر» مردم هرات و کابل، اعلام کرده که این شعار ماست، نه شعار غلامان امریکایی و سیکولار ها.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه تویترش نوشته است: «مجاهدین امارت اسلامی، بیست سال است که تحت شعار الله اکبر با اشغال امریکایی و غلامان آن‌ها جهاد کرده‌اند.
این شعار ماست، نه شعار غلامان امریکایی و سیکولار ها.»

سخنگوی طالبان افزوده است که «ملت مسلمان ما از شعا‌های کاذب هراس ندارند، بخاطر الله با غلامان حساب و کتاب خواهد کرد.»

طارق آرین، سخنگوی پیشین وزارت داخله در واکنش به این اظهارات سخنگوی طالبان، نوشته است که ‏این نوکر پنجابی، دین را انحصاری می‌داند؛ درحالیکه اکثریت شان فرایض غسل شان را نمی‌دانند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در یادداشت کوتاهی زیر عنوان «چه سخت نعره می‌زند، گلوی سرزمین من!» خطاب به طالبان گفته است که این ملت دیگر هرگز تسلیم زور و ظلم نمی‌شود.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که بسیج خود جوش مطبوعات، فریاد الله اکبر توسط مردم هرات و کابل ضمن افشای ماهیت شیطانی طالبان، شکست روحی نیز به آنان وارد کرده است. 

این درحالی است که در ابتدا، باشندگان ولایت هرات، دوشنبه‌شب (۱۱، اسد) با فریاد «الله‌اکبر»، حمایت شان را از نیروهای امنیتی‌ و انزجار شان را در برابر جنگ‌جویان طالب اعلام کردند.

پس از هرات، شهروندان کابل نیز ساعت ۹ شب گذشته، پشت بام‌های شان رفته و با فریاد «الله اکبر، مرگ بر طالبان و زنده‌باد نیروهای دولتی و مردمی» حمایت و انزجار شان را ابراز کردند.

طالبان: «الله‌اکبر» شعار ماست، نه سیکولار ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد